Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla SKM Trójmiasto jesienią 2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla SKM Trójmiasto jesienią 2020
fot. M. SzymajdaWnętrze jednego z dwóch Impulsów SKM Trójmiasto
Do przetargu na dziesięć elektrycznych zespołów trakcyjnych dużej pojemności dla PKP SKM Trójmiasto dojdzie w trzecim lub czwartym kwartale 2020 roku.

Dofinansowanie do zakupu dziesięciu 150-metrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych trójmiejskiej spółce udało się zapewnić w kwietniu 2018 roku. Ten niewątpliwy sukces PKP SKM Trójmiasto dotąd nie może zostać przekuty na nowe pociągi. Co prawda Unia Europejska dołoży do zakupów 160 milionów złotych, ale resztę SKM musi znaleźć sama. I to spore pieniądze, przynajmniej 234 miliony złotych, bo cały projekt został wyceniony na 393,8 mln złotych, a od czasu tej wyceny koszt nowego taboru wzrósł.

Realizacja projektu znowu odłożona jest w czasie (poprzednio zapowiadano przetarg na koniec 2019 roku, odłożono go jednak na później). SKM stara się o kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, spółka należąca do państwowego PKP stara się też o gwarancje Skarbu Państwa na ten kredyt. Przewlekłości tego procesu nie należy się dziwić: w związku z epidemią koronawirusa i chwilowym spadkiem przewozów konieczne były nowe analizy ekonomiczne, które są podstawową informacją dla banku.

– Trzeba było opracować je od nowa, ponieważ w krótkim czasie dane przewozowe stały się nieaktualne. Dokumenty są już jednak w EBI. Osią wszystkiego jest jednak i tak wieloletnia umowa na wykonywanie przewozów, której dotąd nie doczekaliśmy się od województwa – powiedział Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto.

Jak dodaje, przetargu na dostawę dziesięciu bardzo długich pojazdów należy spodziewać się w ostatnich miesiącach roku.

Co ciekawe, także samorząd województwa pomorskiego chciałby w najbliższych latach kupić typowy tabor aglomeracyjny do obsługi podstawowej linii SKM z Gdańska Śródmieścia do Wejherowa. Na razie nie jest jasne, kto byłby jego operatorem.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij