NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dofinansowanie do 10 pociągów SKM Trójmiasto jest pewne. Skąd reszta pieniędzy?

| Michał Szymajda 12.04.2018 25

Dofinansowanie do 10 pociągów SKM Trójmiasto jest pewne. Skąd reszta pieniędzy?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Niewątpliwym sukcesem PKP SKM Trójmiasto jest zdobycie w konkursie 160 mln zł, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przewoźnik właśnie podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, która zapewni finansowanie.
– 11 kwietnia w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim została podpisana umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PKP SKM w Trójmieście. W uroczystości wzięli udział Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Witold Słowik, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol, członek zarządu PKP S.A. Mirosław Andrzej Antonowicz oraz prezes zarządu PKP Szybka Kolej Miejsca w Trójmieście sp. z o.o. Maciej Lignowski – poinformowała SKM Trójmiasto. Na spotkaniu zabrakło wysokich przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, choć są oni właścicielami części akcji przewoźnika i zlecają mu usługi.

– Chcemy kupić 10 nowych składów elektrycznych, co najmniej 7 członowych, o długości 150 metrów. Pociągi będą miały klimatyzację, udogodnienia dla niepełnosprawnych oraz podróżujących z wózkami dziecięcymi. Będą też dostosowane do korzystania z peronów o różnej wysokości. Nowe składy mają być dostarczone w latach 2022- 2023 . Planujemy wykorzystywać je na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieściem a Lęborkiem – poinformował Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy przewoźnika. Umowa przewiduje także dostosowanie elektrowozowni w Gdyni Cisowej do obsługi nowych ezt.

Wartość brutto całej inwestycji to 393,8 miliona złotych, a unijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 - 160 milionów złotych. Oznacza to, że prawie 234 mln zł przewoźnika będzie musiał wygospodarować. Skąd?

– Potrzebujemy jeszcze długoletniej, minimum 10 – letniej umowy przewozowej, by zdobyć kapitał na wkład własny. Liczymy tu na zrozumienie i przychylność organizatora przewozów czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego – ocenia przewoźnik.

Wcześniej marszałek województwa pomorskiego deklarował, że bez przekazania akcji województwu (większościowy pakiet – 68% akcji – ma w nim PKP), dofinansowania do zakupów nie będzie. Czy wesprze przewoźnika długoletnim kontraktem na wykonywanie usług, który ułatwi PKP SKM staranie się o kredyt? Dowiemy się wkrótce, gdy województwo ogłosi przetarg na przewozy. (obszerną wypowiedź marszałka Struka na temat przyszłości przewoźnika publikujemy tutaj).

Warto przypomnieć, że województwo pomorskiego ogłosiło właśnie przetarg na zakup 5 ezt. Ich operatorem będą jednak niemal na pewno Przewozy Regionalne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5