15 czerwca 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i robót w ramach projektu „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I ”.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
- sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” oraz uzyskanie wynikających z zobowiązujących przepisów i prawa budowlanego: decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień, w tym pozwoleń na budowę,
- wykonanie robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej
- wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz dokumentacji powykonawczej.
Na linii nr 15 (Bednary – Łódź Kaliska) przebudowane zostaną przystanki: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno zaś na na linii nr 16 (Łódź Widzew – Kutno): Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie), Grotniki, Chociszew. Ponad to zostaną wybudowane przystanki: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku) na linii nr 15 oraz Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto na linii nr 16.
Oferty można składać do 21 lipca br. Wykonawca na wszystkie prace będzie miał 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
W październiku 2010 roku podpisana została umowa partnerska, na mocy której Beneficjentem (Liderem) projektu jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., partnerami natomiast są PKP S.A., Gmina Miasta Łódź i Gmina Zgierz. Przewiduje się, iż realizacja inwestycji przeprowadzona będzie w latach 2011 – 2013 przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych (koszty netto). Koszt projektu wynosi 58,2 mln PLN.
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz”.