Po zakończeniu przez NDI prac na linii kolejowej 272 Kluczbork – Poznań PKP PLK nie zasypia gruszek w popiele. Właśnie ogłoszony został przetarg na warte 64 miliony złotych prace na odcinku Środa Wielkopolska – Kórnik.
Zakres prac, które wykonało NDI, obejmował modernizację linii kolejowej w torze nr 1 od km 131,500 do km 133,918 oraz od km 150,160 do km 166,653. Wykonano wymianę nawierzchni torowej na długości ok. 18,9 km toru oraz wymianę nawierzchni na 14 przejazdach kolejowo-drogowych. Więcej na ten temat tutaj.
Nowy przetarg obejmuje wykonanie robót budowlanych na odcinku Środa Wlkp. – Kórnik od km 166,653 do km 181,781. Modernizacja nawierzchni kolejowej obejmie tory na długości ok. 15 km, w tym wymianę istniejącej nawierzchni kolejowej z oczyszczaniem podsypki, przebudowę i budowę peronów oraz przejazdów kolejowych, urządzeń sterowania ruchem i odwodnienia. Prace mają się zakończyć do października 2015 roku.
Jedynym kryterium udzielenia zamówienia będzie cena, ale co ciekawe przetarg nie będzie nieograniczony. PKP PLK wybierze pięciu wykonawców, którzy spełnią najlepiej wymagania dotyczące doświadczenia i potencjału - np. posiadają odpowiednie maszyny do prac.