Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od września krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
17-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Od września krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa
Od września o 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Odnowione perony na 9 stacjach i przystankach zapewnią lepszy komfort obsługi podróżnych. To efekt prowadzonej przez PLK rewitalizacji 60 km linii kolejowej.

Nowe, funkcjonalne perony z wiatami i elementami małej architektury podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Kluczborku, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie. Zostaną podwyższone, co zdecydowanie ułatwi wsiadanie do pociągów. Obiekty są też dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej – powstają pochylnie, a poręcze i wypukłe pasy bezpieczeństwa dodatkowo ułatwią obsługę.

Do końca lutego wymieniono ponad 50 km torów i 28 rozjazdów, naprawiono też 30 obiektów inżynieryjnych. Trwają prace przy budowie peronów. Obecnie prace toczą się na odcinku z Kluczborka do Krzywizny, gdzie kolejarze wymieniają tor. W Krzywiźnie, Kluczborku, Byczynie i Kostowie wymieniane są rozjazdy kolejowe – ważne elementy linii, które pozwalają na przejazd pociągu z jednego toru na drugi i wpływają na bezpieczną jazdę. Nowe tory pozwolą rozpędzić się do 120 km/h. Dzięki nim składy pojadą też ciszej. Rewitalizacja 60 km linii kolejowej nr 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa rozpoczęła się w 2014 r. i potrwa do sierpnia.

Rewitalizacja to odtworzenie pierwotnych parametrów linii, np. związanych z dopuszczalną prędkością, które zostały utracone podczas długoletniej eksploatacji. Jest mniej skomplikowana i czasochłonna niż modernizacja, m.in. nie wymaga długich procedur administracyjnych i dokumentacji projektowej, dzięki czemu szybko i sprawnie osiągane są lepsze warunki jazdy pociągów.

Rewitalizacja odcinka pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem to jedno z zadań, które poprawią podróż pomiędzy Katowicami a Poznaniem. Prace zlecone przez PLK trwają także na odcinkach z Kalet do Kluczborka, Kalet do Strzebinia, pomiędzy Bytomiem Północ a Tarnowskimi Górami oraz między Ostrzeszowem i Ostrowem Wielkopolskim. Realizacja tych projektów usprawni komunikację pasażerską oraz towarową między Śląskiem i Wielkopolską. Dla podróżnych oznacza to skrócenie przejazdu z Katowic do Poznania o 1,5 godziny.

Liczby inwestycji Kluczbork – Ostrzeszów: 86 km nowych torów, 62 nowe rozjazdy, 36 odnowionych przejazdów, 12 odnowionych peronów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

Infrastruktura

Krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

PKP PLK 01 października 2015

Przetarg na kolejne prace na linii Poznań - Kluczbork

Infrastruktura

Kluczbork: Zakończył się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Dworzec w Kluczborku po remoncie (fotorelacja)

Fotorelacje

Dworzec w Kluczborku po remoncie (fotorelacja)

Urząd Miasta w Kluczborku 31 grudnia 2013

Przyspieszenie na trasie Kalety – Kluczbork

Infrastruktura

Od grudnia polskie pociągi powrócą do Głuchołaz?

Pasażer

Od grudnia polskie pociągi powrócą do Głuchołaz?

pr, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2014

Zobacz również:

Krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

Infrastruktura

Krótsza podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa

PKP PLK 01 października 2015

Przetarg na kolejne prace na linii Poznań - Kluczbork

Infrastruktura

Kluczbork: Zakończył się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Dworzec w Kluczborku po remoncie (fotorelacja)

Fotorelacje

Dworzec w Kluczborku po remoncie (fotorelacja)

Urząd Miasta w Kluczborku 31 grudnia 2013

Przyspieszenie na trasie Kalety – Kluczbork

Infrastruktura

Od grudnia polskie pociągi powrócą do Głuchołaz?

Pasażer

Od grudnia polskie pociągi powrócą do Głuchołaz?

pr, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5