NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przepełnione pociągi z Rybnika do Katowic. Koleje Śląskie reagują

| Kasper Fiszer 01.12.2022 4,7k

Przepełnione pociągi z Rybnika do Katowic. Koleje Śląskie reagują
fot. Pudelek, lic. CC BY-SA 4.0
KŚ zapewniają, że starają się zwiększyć komfort podróży zatłoczonymi pociągami z Rybnika do Katowic. Na trasę trafiły więc pojemniejsze jednostki, w tym EN71 po gruntownej modernizacji. Nie będzie natomiast dodatkowych kursów w godzinach porannego szczytu, bo linia ma ograniczoną przepustowość.
Kończący się rok był dla kolei wyjątkowy – po dwuletnim okresie spadków związanych z pandemią koronawirusa przyniósł bowiem znaczące wzrosty liczby podróżnych. Niejednokrotnie doprowadzało to do swoistej klęski urodzaju: zmniejszona w stosunku np. do lat 90. zeszłego stulecia pojemność taboru okazywała się niewystarczająca. Na przykład w Kolejach Śląskich mieliśmy do czynienia z przepełnieniem w składach na regionalnej trasie z Rybnika do Katowic.

Kursują jednostki czteroczłonowe, w tym EN71AKŚ


Największe utrudnienia miały dotyczyć porannych kursów w kierunku stolicy województwa. – Reagując na głosy pasażerów, wprowadziliśmy zmiany dotyczące taboru – mówi Patrycja Tomaszczyk, rzecznik prasowy kolei Śląskich. Pociąg przyjeżdżający do Katowic o 8.30 jest teraz obsługiwany jednostką czteroczłonową o pojemności ponad 190 miejsc siedzących. Wcześniej pasażerowie musieli mieścić się w pojeździe trójczłonowym.

Obecnie pociąg kursujący ok. godzinę wcześniej zestawiany jest natomiast planowo z czteroczłonowej jednostki EN71AKŚ. – Wspomniana jednostka jest jednym z najbardziej pojemnych pojazdów, jakie posiadamy w naszej flocie. Zapewnia 256 miejsc siedzących i 260 stojących – stwierdza nasza rozmówczyni. Zapewnia także, że dłuższe zespoły trakcyjne trafiły do Rybnika niezwłocznie po uzyskaniu sygnałów o powtarzającym się problemie tłoku.

Kursów z pewnością nie przybędzie

Zmiany mają zostać utrzymane także w nowym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia. – Dostępność taboru EN71AKŚ od przyszłego miesiąca się zwiększy – dodaje przedstawicielka spółki. Newralgiczny kurs dowożący na ósmą rano powinien być zatem obsługiwany czteroczłonową jednostką po modernizacji bez wyjątków wynikających np. z okresowych przeglądów eksploatowanych pojazdów.

Koleje Śląskie nie uruchomią natomiast dodatkowych kursów w porannym szczycie. – Jest to technicznie bardzo trudne – tłumaczy Patrycja Tomaszczyk. Trasa jest bowiem jednotorowa, a regionalny przewoźnik musi liczyć się także z koniecznością jej współdzielenia z PKP Intercity. Pociągi dalekobieżne mają w tym przypadku priorytet podczas procesu trasowania, czyli układania rozkładu jazdy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (1121)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Śląskie (1121)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5