NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Przedłuża się modernizacja linii 358 w Lubuskiem

| Michał Szymajda 13.04.2021 14

Przedłuża się modernizacja linii 358 w Lubuskiem
Stacja w Zbąszynkufot. MS, Rynek Kolejowy
Nie wiadomo, jak długo pasażerowie pociągów spółki PKP Intercity i Polregio będą musieli przesiadać się na autobusy między Zielona Górą a Zbąszynkiem. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie przyznały, ze modernizacja linii kolejowej 358 jest opóźniona.
Prace przy modernizacji linii 358 pomiędzy Zbąszynkiem a Zieloną Górą prowadzone są od wiosny 2020 roku. Warte są 106 milionów złotych, a pieniądze na ten cel pochodzą głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa lubuskiego, choć po linii poruszają się pociągi, z których większość ma charakter międzywojewódzki. Posłowie ziemi lubuskiej właśnie zapytali resort infrastruktury, czy termin ponownego otwarcia linii po naprawie uda się dotrzymać. Odpowiedź raczej ich nie ucieszy.

– Umowny termin zakończenia inwestycji „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap”, 6 kwietnia 2022 r. jest zagrożony z winy wykonawcy. Wykonawca nie wykonał w terminie do dnia 30 listopada 2020 r. prac związanych z przywróceniem ruchu pociągów na linii Zbąszynek – Czerwieńsk – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posłanki Anity Kucharskiej-Dziedzic oraz jej koleżanek i kolegów posłów.

Jak przyznaje resort, aktualnie w PKP Polskie Linie Kolejowe analizowane są warianty dalszej realizacji kontraktu, planowany termin zakończenia robót to dzień 31 grudnia 2022 r. Chociaż prace realizowane na mostach kolejowych w Pomorsku i w Nietkowicach – najważniejszych obiektach inżynieryjnych na remontowanej linii – zdaniem ministerstwa przebiegają planowo. Mostami zajmuje się inna firma niż wybrane do naprawy linii 358 Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza. 

– Uzyskanie przejezdności na moście w Pomorsku planowane było do końca marca, ale zakończenie wszystkich prac – do września 2022 r. Natomiast zakończenie robót na moście w Nietkowicach planowane jest do końca 2022 r. Z tego powodu np. pociągi PKP Intercity z Poznania do Zielonej Góry dojeżdżają tylko do Zbąszynka, gdzie pasażerowie przesiadają się na autobusy. Podobnie jest w przypadku pociągów spółki Polregio.

– Zastępcza komunikacja autobusowa będzie funkcjonowała do zakończenia robót budowlano-montażowych wymagających zamknięć torowych. W sytuacji zakończenia przez wykonawcę wyżej wymienionych robót możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na linii kolejowej nr 358, natomiast równolegle będą wykonywane prace niewymagające zamknięć torowych – dodał Andrzej Bittel. Dokładnego terminu końca utrudnień nie podał.

O opóźnieniach w realizacji robót na linii 358 pisaliśmy już na początku listopada 2020. Z tego powodu komunikację zastępczą uruchamiano do połowy marca tego roku, a teraz przewoźnicy kolejowi ponownie przedłużyli kontrakt z firmami autobusowymi. Według naszej wiedzy, powrót pociągów na odcinek od Zbąszynka do Zielonej Góry, będzie możliwy w czerwcu 2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5