NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przedłuża się modernizacja linii 358 w Lubuskiem

| Michał Szymajda 13.04.2021 4,8k

Przedłuża się modernizacja linii 358 w Lubuskiem
Stacja w Zbąszynkufot. MS, Rynek Kolejowy
Nie wiadomo, jak długo pasażerowie pociągów spółki PKP Intercity i Polregio będą musieli przesiadać się na autobusy między Zielona Górą a Zbąszynkiem. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie przyznały, ze modernizacja linii kolejowej 358 jest opóźniona.
Prace przy modernizacji linii 358 pomiędzy Zbąszynkiem a Zieloną Górą prowadzone są od wiosny 2020 roku. Warte są 106 milionów złotych, a pieniądze na ten cel pochodzą głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa lubuskiego, choć po linii poruszają się pociągi, z których większość ma charakter międzywojewódzki. Posłowie ziemi lubuskiej właśnie zapytali resort infrastruktury, czy termin ponownego otwarcia linii po naprawie uda się dotrzymać. Odpowiedź raczej ich nie ucieszy.

– Umowny termin zakończenia inwestycji „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap”, 6 kwietnia 2022 r. jest zagrożony z winy wykonawcy. Wykonawca nie wykonał w terminie do dnia 30 listopada 2020 r. prac związanych z przywróceniem ruchu pociągów na linii Zbąszynek – Czerwieńsk – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posłanki Anity Kucharskiej-Dziedzic oraz jej koleżanek i kolegów posłów.

Jak przyznaje resort, aktualnie w PKP Polskie Linie Kolejowe analizowane są warianty dalszej realizacji kontraktu, planowany termin zakończenia robót to dzień 31 grudnia 2022 r. Chociaż prace realizowane na mostach kolejowych w Pomorsku i w Nietkowicach – najważniejszych obiektach inżynieryjnych na remontowanej linii – zdaniem ministerstwa przebiegają planowo. Mostami zajmuje się inna firma niż wybrane do naprawy linii 358 Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza. 

– Uzyskanie przejezdności na moście w Pomorsku planowane było do końca marca, ale zakończenie wszystkich prac – do września 2022 r. Natomiast zakończenie robót na moście w Nietkowicach planowane jest do końca 2022 r. Z tego powodu np. pociągi PKP Intercity z Poznania do Zielonej Góry dojeżdżają tylko do Zbąszynka, gdzie pasażerowie przesiadają się na autobusy. Podobnie jest w przypadku pociągów spółki Polregio.

– Zastępcza komunikacja autobusowa będzie funkcjonowała do zakończenia robót budowlano-montażowych wymagających zamknięć torowych. W sytuacji zakończenia przez wykonawcę wyżej wymienionych robót możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na linii kolejowej nr 358, natomiast równolegle będą wykonywane prace niewymagające zamknięć torowych – dodał Andrzej Bittel. Dokładnego terminu końca utrudnień nie podał.

O opóźnieniach w realizacji robót na linii 358 pisaliśmy już na początku listopada 2020. Z tego powodu komunikację zastępczą uruchamiano do połowy marca tego roku, a teraz przewoźnicy kolejowi ponownie przedłużyli kontrakt z firmami autobusowymi. Według naszej wiedzy, powrót pociągów na odcinek od Zbąszynka do Zielonej Góry, będzie możliwy w czerwcu 2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5