NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Prace na linii Zbąszynek – Zielona Góra potrwają dłużej. Dłużej również KKZ

| Michał Szymajda 09.11.2020 29

Prace na linii Zbąszynek – Zielona Góra potrwają dłużej. Dłużej również KKZ
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Obecnie nie kursują pociągi między Zbąszynkiem a Zieloną Górą. Zarówno pociągi uruchamiane przez Polregio, jak i PKP Intercity zastępowane są przez autobusy komunikacji zastępczej. Przez opóźnienia w przebudowie linii 358 pociągi nie pojadą przynajmniej do wiosny.
Umowę na przeprowadzenie prac rewitalizacyjnych na linii 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem, po podniesieniu budżetu na inwestycję do 106 milionów złotych, PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały we wrześniu 2019 roku. Wybranym wykonawcą zostało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza. Według PKP PLK, wykonawca powinien zakończyć zasadnicze prace na gruncie do 8 listopada.

– Umożliwiłoby to przywrócenie ruchu pociągów bez zastępczej komunikacji autobusowej między Zbąszynkiem a Zieloną Górą. Ze względu na – w naszej ocenie – zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, nie przeprowadzono wszystkich wskazanych w harmonogramie robót. Z tego względu tymczasowa organizacja ruchu na ww. odcinku będzie ujęta w rozkładzie jazdy do połowy marca 2021 r. – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Śledziński dodaje, że PKP PLK pozostaje w stałym kontakcie z wykonawcą i oczekuje większego zaangażowania i optymalizacji robót. Ten jest zobowiązany do terminowego zakończenia inwestycji, planowanej do połowy 2022 r. PLK obecnie nie przewiduje zmian w tym zakresie.

Od dziś obowiązuje kolejna już umowa na komunikację zastępczą w Polregio. Będzie obowiązywać do 13 marca i przynajmniej do tego czasu pasażerowie będą jeździć między Zbąszynkiem a Zieloną Górą autobusami. Polregio przezornie pozostawiło sobie jednak możliwość wydłużenia kontraktu do 12 czerwca 2020. Autobusy za pociągi na tym odcinku wysyła także PKP Intercity.

Radosław Śledziński podsumowuje co udało się dotąd zrobić na linii 358.

– Do tej pory na objętym pracami odcinku wymieniono podkłady i oczyszczono podsypkę na niemal całym, ok. 43-kilometrowym odcinku. Obecnie uzupełniany jest m.in. tłuczeń. Realizowane prace umożliwią zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i poprawę przepustowości trasy. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Dla podróżnych w Babimoście i Sulechowie powstaną nowe perony m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem. Inwestycja za ok. 106 mln zł jest realizowana z wykorzystaniem środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego – poinformował rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (450)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (450)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5