NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przed modernizacją linii 142 na Śląsku. Możliwe skrócenie prac do 15 miesięcy

| Martyn Janduła 28.05.2017 51

Przed modernizacją linii 142 na Śląsku. Możliwe skrócenie prac do 15 miesięcy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 142 z Katowic Ligoty do Tychów. Jest to linia kolejowa, po której poruszać się mogą pociągi między Katowicami a Tychami w momencie zamknięcia fragmentu głównej linii nr 139 między tymi miastami. Do zarządcy torów wpłynęło siedem kopert z ofertami.
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu: „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii objazdowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy”. W jego ramach zaplanowano wymianę torów szlakowych, stacyjnych i rozjazdów, roboty odwodnieniowe i wzmacniające podtorze, naprawę obiektów inżynieryjnych a także przejazdów kolejowo-drogowych.

Będzie miała miejsce również m.in. instalacja systemów liczników osi, instalacja urządzeń samoczynnego hamowania pociągów, wymiana urządzeń srk oraz kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Prace są więc bardzo zaawansowane a ich koszt wyceniono na 71 mln zł brutto. Obecnie po większości linii można jeździć z prędkością 50 km/h, z miejscowymi zwolnieniami do 20 i 40 km/h, po pracach prędkość zostanie znacznie podniesiona.

Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca miałby maksymalnie 21 miesięcy na wykonanie projektu prac i robót budowlanych jednak skrócenie tego czasu jest przez PLK punktowane w przetargu. Wartość tego kryterium określono na 20%. Kolejne 20% punktów jest do uzyskania za okres gwarancji, zaś resztę za wysokość ceny.

Swoje oferty złożyło siedem podmiotów. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji. Z kolei najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania oraz Setller z Poznania, którzy zaoferowali 59 mln zł brutto oraz czas skrócenia prac do 16,3 miesiąca. Jeszcze większe skrócenie robót zadeklarował PORR i Torpol, bo do 15 miesięcy. Pierwszy oferent złożył jednak tańszą ofertę – 61,3 mln zł brutto, zaś drugi – 71,6 mln zł brutto.

Pozostali, którzy wzięli udział w przetargu to Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 71,1 mln zł brutto z ofertą skrócenia robót do 19 miesięcy, konsorcjum Przedsiębiorstwo El-In, Torkol i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno Budowlane Armex – 63,8 mln zł brutto i skrócenie prac do 17 miesięcy, konsorcjum Agat i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 65 mln zł brutto i czas prac do 17 miesięcy oraz konsorcjum NDI, Construcciones Y Promciones i Balzola Polska – 62,6 mln zł brutto i czas prac 17 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (717)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (717)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5