NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]

| inf. prasowa 17.12.2017 2,6k

Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]
Wyremontowane perony w Jaworzynie Śląskiej Fot. PKP PLK
Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]
Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]
Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]
Przebudowano perony na stacji w Jaworzynie Śląskiej [zdjęcia]
Dwa przebudowane perony, przejście tunelowe, odnowione wiaty – to niektóre z efektów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowy na stacji w Jaworzynie Śląskiej. Wartość modernizacji wynosi ok. 11 mln zł.
Podróżni już w listopadzie mogli korzystać z przebudowanego peronu nr 1. Jeszcze wcześniej, w maju dostępny był odnowiony peron 3.

Przebudowane, wyższe (0,76 m) perony z nową nawierzchnią ułatwiają dostęp do pociągów. Gruntownej renowacji poddane zostały wiaty peronowe. Po zakończeniu prac osoby z ograniczoną mobilnością i podróżni z cięższym bagażem będą mogli skorzystać także z nowo zabudowanych wind przy peronach nr 1 i nr 3. Do końca roku potrwają prace wykończeniowe przy modernizowanym przejściu podziemnym pod torami. Zostaną tam położone nowe płytki i zamontowane oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Zdecydowanie poprawi się estetyka obiektu.

W niedalekiej przyszłości przejście tunelowe zostanie przedłużone i będzie stanowić bezpieczną trasę dla pieszych, łączącą miasto z obu stron stacji. Prace te, wraz z przebudową środkowego peronu nr 2 stacji w Jaworzynie Śl., przewidziane są do realizacji w latach 2018/2019 r. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy przejścia podziemnego.

Oprócz peronów na stacji w Jaworzynie Śl. modernizowane są tory. Nad przejściem tunelowym położono nowe konstrukcje nośne, pozwalające na przejazd cięższych pociągów towarowych.

Konsekwentne realizowanie kolejnych projektów inwestycyjnych na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry przyniosły efekty zdecydowanej poprawy komfortu podróży do podnóża Karkonoszy. Odnowione stacje i przystanki, z przebudowanymi peronami, ułatwiają dostęp podróżnym do pociągów. Kolejne stacje, na korzyść, zmieniają swój dotychczasowy wygląd, a głównym efektem prac jest skrócenie czasu przejazdu. Najszybsze pociągi z Wrocławia do Kotliny Jeleniogórskiej przewożą pasażerów w czasie poniżej 2 godzin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Jaworzyna Śląska (23)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Jaworzyna Śląska (23)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5