NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Prywatni przewoźnicy obwiniają Koleje Czeskie o straty

| ParlamentníListy.cz/iHNed.cz/iDNES.cz/lp, Rynek Kolejowy 10.07.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-07-10 08:27:10 Autor: inzynier
---.9.243.246
No jak to? Takie rzeczy u Pepikow? Przeciez tam podobno wszystko jest super, a w ogole ich kolej to niedoscigniony dla nas wzor?
2014-07-10 08:43:03 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdy dokładniej przyjrzeć się czeskiej sieci to można zauważyć, że równolegle do magistralnego odcinka Pardubice-Praga (a nawet jeszcze kawałeczek na wschód) biegnie inna linia, też do Pragi. Jej atutem jest to, że przebiega przez jedno z większych czeskich miast - Hradec Kralove - które z racji położenia nieco na uboczu jest pomijane przez pociągi wyższych kategorii. Fakt, węzeł z tego duży i ruchliwy, niemniej głównie regionalny.

Zatem gdyby tak część składów pojechała tamtędy? Zjazd na stacji Chocen i dawaj, tym bardziej, że dalej jest kolejny węzeł - Nymburk.

Oczywiście to tylko teoria, bo na obecną chwilę czas przejazdu zapewne stałby się mniej konkurencyjny (stan trasy, jednotor na stosunkowo długim odcinku...), poza tym gdyby chcieć to upgradeować, to pojawia się zasadne pytanie: po co obok siebie 2 równoległe magistralne trasy.

Pewien sens miałoby to wtedy, gdyby ziścił się projekt KDP - w Polsce i w Czechach, bo od Wrocławia LDP mogłaby lecieć przez Wałbrzych, a potem właśnie na Hradec i prosto do Pragi. Całkiem sensowne. No, ale i tak wiązałoby się to z budową zupełnie nowej linii, a nie upgradeowaniem starej.

Tak czy inaczej, skoro narzekamy na konkurencję przez Pardubice to może jednak warto by ten Hradec (nie-LDP) rozważyć bez względu na "równoległość tras"?
2014-07-10 08:44:24 Autor: Jerzy Kochanowski
---.dynamic.chello.pl
Nie widze sensu dotowania przewoznika panstwowego tam, gdzie prywatny ma ochote to robic.
2014-07-10 08:47:02 Autor: kwk
---.dynamic.gprs.plus.pl
I bardzo dobrze,a co innych obchodzi za ile będą przewoził ludzi.To ich sprawa jesli chcą wychodzić na zero(czyli nic nie zarabiać na tych przewozach)i również ich sprawa jeśli musieliby do tego dopłacać i także ich sprawa kiedy by chcieli nawet dopłacać z 20 koron za to że ktoś pojedzie ich pociągiem.Kłania się Niunia Jewropejska i jej przepisy(chore)
2014-07-10 08:48:17 Autor: wiesio
---
Ja ich bym stawial za wzór, bo jak przeliczyc te korony. To tak jakbys z Krakowa do Warszywy jezdził nie za 100 jak wczesniej tylko za 30 zł. I w godziwych warunkach nowymi pociągami.
2014-07-10 09:01:56 Autor: brygada RR
---.140.132.54
Juz wiemy co sie stanie w PL jak wejdzie prywatna konkurencja.
Ceny poleca na leb na szyje, a pretyzowej spoleczce to i tak rybka. Przeciez bedzie dotacja, w najgorszym przypadku pojedzie wiecej tanszych AKZetow.
Krzysiek Gie
2014-07-10 09:10:04 Autor: xxyyzz
---.19.95.101
Ciekawe jaka była by realna cena biletu w Polsce, jeśli u nas pojawiła się konkurencja na torach, ma ktoś może takie wyliczenia na przykładowej trasie do 350km ile realnie może kosztować bilet na pociąg zakładając zysk minimalny dla przewoźnika?
2014-07-10 10:16:13 Autor: Pooc
---.warszawa.vectranet.pl
"Z GRUDNIEM"??? Po jakiemu to? Nauczcie się proszę, prócz nazw pociągów, pisać po polsku...
2014-07-10 10:30:16 Autor: 9378
---.146.118.158.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wiesiu, a jechales Ty kiedys ich pociagiem? Bo na pospiesznych jezdzi szrot, jakiego na TLK dawno nie widzialem.

Druga sprawa - a to Unia tak pozwala wziac i utrzymac soviee monopol?
2014-07-10 10:40:45 Autor: Adam M.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to Leosowi nie wyszło w Polsce i zaczyna zamieszanie w Czechach.
Prawdę mówiąc nie dziwię się, bo jest w sumie z tej trójki w najgorszej sytuacji. Regiojet to Student Agency, więc ma za sobą dużą firmę przewozową, dla której kolej to uzupełnienie oferty. CD to państwowa firma i da sobie radę.
Natomiast Leo kupił nowe pociągi, które trzeba spłacać, a dokładnie raty leasingowe (w sumie forma zakupu była dosyć skomplikowana).
Problem podstawowy to pasażerowie, a konkretnie ich brak. Oczywiście są, ale jest to skończona liczba. Nie zmusi się ludzi do jeżdżenia w kółko z Ostrawy do Pragi, nie ma szans. I jak się ma w sumie najdroższe bilety z całej trójki, to musi boleć.
Żeby też z cenami fantaści nie przesadzali - ceny w złotówkach
- Pendolino - 56 zł, zwykły ekspres CD - 51 zł,
- LEx - minimalnie - 51 zł, maksymalnie 60 zł,
Regiojet - realnie 45-51 zł, maksymalnie 56 zł, minimalnie w porze jak nikt nie jeździ - 33 zł.
Przy wyniszczającej wojnie cenowej traci najsłabszy... I to już widać, pasażerów zaczyna brakować.

Widać to też w Polsce - wystarczy popatrzeć na busy Kraków - Katowice i zejście w cenie busa do 8 zł. To jest już dno, zakładające że busy wożą komplet, nie ma korków, kierowcy płaczą, ale jadą, i wszyscy liczą, że komuś się noga powinie i będzie można wrócić do normalności. W Czechach jest tak samo. Leo jest pierwszy do odsunięcia z rynku. I musi najgłośniej płakać...
2014-07-10 10:41:41 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Prywaciarze się próbują zasłaniać sądem przepisami i politykami zapewne skorumpowanymi jak to jest tacy genialni biznesmeni wzory kapitalizmu a tu taka klapa. Jak to możliwe że taki państwowy moloch wygrywa z prywaciarzami toż to nie możliwe nalezy to jak najszybciej zlikwidować gdyby to było w PL to GW domagałaby sie natychmiastowego podziału CD na 20 spółek by je ukatrupić.
2014-07-10 11:20:12 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
@inżynier
Kto Ci dał dyplom? Liczyć nie umiesz. Każdy pasażer by chciał żeby u nas tak było.
Chyba że wg. Ciebie im lepiej ( taniej) tym gorzej.
2014-07-10 11:25:54 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
LEO mógłby na Polakach zarobić. Wydłużyć relacje tak żeby zahaczyć o Bielsko, Katowice ew. Kraków. Ceny są atrakcyjne.
2014-07-10 11:26:52 Autor: kris-kross
---.cm-6-4c.dynamic.ziggo.nl
@xxyyzz
"Ciekawe jaka była by realna cena biletu w Polsce,"

Tego dokladnie nie wiedza nawet sami przewoznicy w Polsce a ukrywaja to pod przykrywka 'tajemnicy handlowej' ...
dopiero pozniej wychodza jakies straty czy zabawa finasowymi narzedziami typu amortyzacja, kary umowne itd ... tudziez wolanie o wieksza dotacje.
2014-07-10 11:28:55 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Tam gdzie jeżdżą prywatni to państwowym niewydolnym kolejom nadaje się zakaz.
Szwedzi sprytnie ustawili swoje koleje państwowe wpuszczając prywatny obcy kapitał na wyznaczone odcinki do obsługi pasażerów regionalnych.
Taka Veolia wozi szwedów jako operator(osobiście jestem pasażerem Veolia),pociągi własnością regionu,nadano nazwe pociągów od nazwy linii kolejowej szwedzkiej(nadaje się też nazwy od otoczenia np. jeziora).
Napis Veolia tylko na papierze formalnie,dotacja regionu a właściciel infrastruktury zarabia (jest nacisk przewoźnika na właściciela infrastruktury w sprawie poprawy szybkości) przez to powstają nowe tory,modernizuje się stare urządzenia itp.

W Polsce dalej marazm PRL na dotacji i za pieniądze UE.
Ciekawe jak długo ?
Ale Pendolino rozwiąże zagadkę.
2014-07-10 11:44:57 Autor: Adam M.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
amigo

Mniej więcej tak jak w Szwecji tak też jest w Polsce, więc nie pisz bzdur.
Oczywiście nie wychodzi to jednak do końca, ale system do tego samego się sprowadza. Pod względem finansowym nie można porównywać obu krajów, natomiast przykład województwa kuj-pom pokazuje, że tak to może u nas wyglądać.
2014-07-10 12:24:54 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Adam M.
Nie tak samo bo za późno za wolno i w innych kolorach.
A Przewozy Regionalne mogły by wejść w spółkę joint venture z innym przewoźnikiem. Z czym wejdą ? Jak to bankrut na sztucznym utrzymaniu województw.
Arriva w kujawsko-pomorskim miała problemy z betonem PRL.
2014-07-10 13:15:42 Autor: Adam M.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@amigo

Oczywiście, że w Polsce jest wykonanie takie sobie, że czasami aż żal, ale mniej więcej zasady są podobne. Z tym, że do poziomu akurat Szwecji to Polska dojdzie za 15-20 lat, jak dobrze pójdzie...
2014-07-10 14:18:23 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@amigo.ze.szwecji

jeśli PRom oddać kasę z błędów przy usamorzadowieniu i zawyżonych stawek PLK (to wyroku ETS) to nie będą bankrutem.
2014-07-10 14:23:13 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Adam M.

Problem nie leży w pieniądzach.
Jak wiesz to kolej nie potrafi wykorzystać środków z UE.
Więc problem gdzie leży ? :-)
2014-07-10 15:58:56 Autor: olimp
---.opera-mini.net
to czemu Leo nie próbuje jezdzic do Polski
2014-07-10 16:39:23 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Kflik

Nie wydaje Ci się że tak miało być ?
W zamian za etaty "zwiącholi" ?
2014-07-11 17:32:41 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zapraszamy LEO EXPRESS do wydłużenia kilku relacji do Polskich miast.
Chętnych turystów do odwiedzenia Pragi nie zabraknie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS