Partnerzy serwisu:
Biznes

Protest w KD. Związkowcy przeciw 11-letniej umowie z Polregio i… za swoim prezesem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
19-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Protest w KD. Związkowcy przeciw 11-letniej umowie z Polregio i… za swoim prezesem
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Dość zaskakujące pismo otrzymalśmy dziś od związkowców działających w Kolejach Dolnośląskich. Przedstawiciele czterech największych organizacji w KD sprzeciwiają się „zabetonowaniu” rynku poprzez przekazanie w obsługę części linii kolejowych Przewozom Regionalnym. Co niezwykłe – stanowczo opowiadają się za pozostawieniem w spółce obecnego prezesa KD – Piotra Rachwalskiego.

Pismo do marszałka województwa Cezarego Przybylskiego i zarządu województwa wysłały cztery działające w Kolejach Dolnośląskich związki zawodowe: NSZZ Solidarność, OZZ Inicjatywa Pracownicza, OPZZ Konfederacja pracy i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce, skupiające większość związkowców u przewoźnika.

"11-letnia umowa z Polregio zabetonuje rynek"

– Nie zgadzamy się na kolejne próby reanimacji naszym kosztem (…) Przewozów Regionalnych. Wcześniej wielokrotnie podejmowane były próby ratowania tej spółki z pieniędzy publicznych, które zawsze kończyły się fiaskiem. Obecna zapowiedź podpisania 11-letniej umowy przez Urząd (…) z Przewozami Regionalnymi odbywa się kosztem wstrzymania rozwoju naszej firmy i kosztem jakości transportu publicznego oferowanego pasażerom – piszą związkowcy.

Przedstawiciele strony społecznej dodają, że urząd marszałkowski faworyzuje Polregio, które kursują po „najlepszych liniach”, otrzymując „dużo większe dofinansowanie do poc.km niż KD, mimo, że oferują niską jakość (…), nie inwestują zupełnie w rozwój”.

– Przez potrzebę utrzymania Przewozów Regionalnych nasi pracownicy zarabiają gorzej i mają gorsze warunki pracy – oceniają w piśmie dodając, że pracownicy Polregio mają 8 do 12 dni urlopu więcej niż Ci z KD. – Koleje Dolnośląskie są w trakcie dużego programu inwestycyjnego. Brak możliwości rozwoju poprzez zabetonowanie rynku na lata spowoduje konieczności rezygnacji z tych planów. Nie chcemy płacić za złe zarządzanie w Przewozach Regionalnych – czytamy w piśmie.

Związkowcy: Prowadziliśmy spory z prezesem, ale chcemy by został

Dość zaskakująca jest druga część pisma, zważywszy na to, że kolejowe związki zawodowe zazwyczaj nie angażują się w personalne zmiany prezesów zarządów, a jeśli tak się dzieje, to zazwyczaj przeciwko szefującym spółkom.

– Stanowczo sprzeciwiamy się (…) planom zmian we władzach spółki. Nie ma naszej zgody na upolitycznienie Kolei Dolnośląskich kosztem jej rozwoju i zagrożenia naszych miejsc pracy. Niepewna sytuacja doprowadziła już do odejścia z zarządu jednego fachowca i eksperta (chodzi o Piotra Malepszaka - dop. red.). Mimo, iż niejednokrotnie prowadziliśmy polemiki z prezesem, nie ma naszej zgody na odwołanie człowieka odpowiedzialnego za podwojenie w ciągu kilku lat liczby taboru, rekordowe wyniki w zakresie zwiększenia liczby podróżnym, budowę hali i skokową poprawę warunków pracy – piszą związki.

Pod koniec pisma związkowcy nie wykluczają że wobec rozwijania Przewozów Regionalnych kosztem KD i zmian w zarządzie KD, podejmą bardziej zdecydowane akcje protestacyjne.

Przypomnijmy, że na początku 2018 roku część związków zawodowych weszła w spór zbiorowy z KD, dotyczący kwestii podwyżek. Udało się go zakończyć w maju 2018
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij