NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Projekt rozkładu jazdy 2016/2017 jest już w MIB

| Michał Szymajda 17.08.2016 81

Projekt rozkładu jazdy 2016/2017 jest już w MIB
Więcej Dartów do Białegostoku raczej nie dojedzieFot. Jakub Zajkowski
Poseł Jarosław Zieliński pytał MIB o szczegóły rocznego rozkładu jazdy projektowanego od grudnia 2016 roku dla połączeń międzywojewódzkich (głównie w Polsce Wschodniej) i międzynarodowych. Czego się dowiedział?
Bardzo istotna z punktu widzenia pasażerów jest informacja, że projekt rozkładu jazdy 2016/2017 trafił już do ministerstwa.

– Na przełomie marca i kwietnia odbyło się składanie wniosków o przydzielenie tras dla pociągów do PKP Polskie Linie Kolejowe. Po zakończeniu procesu konstrukcji, projekt rozkładu jazdy został przekazany do PKP Intercity przez PKP PLK 8 lipca 2016 roku i przesłany do konsultacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w dniu 25 lipca 2016 roku – poinformował posła Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MIB.

Rozkład bez konsultacji?

Poseł pyta także, dlaczego projekt rozkładu jazdy nie jest poddawany konsultacjom społecznym. Przedstawiciel MIB odpowiada, że duży zakres materiału i ograniczone zasoby kadrowe resortu nie pozwalają na zorganizowanie konsultacji projektu rj. Smoliński dodaje jednak, że przedmiotem konsultacji społecznych będzie natomiast projekt aktualizacji Planu Transportowego, czyli dokumentu, na podstawie którego opracowywana będzie oferta przewozowa w kolejnych latach.

Jakie zmiany na Podlasiu?

Poseł Zieliński, reprezentujący Prawo i Sprawiedliwość, pyta też o konkretne szczegóły dotyczące grudniowej oferty na Podlasiu, skąd pochodzi. Zwraca się m.in. z pytaniem o to, czy rozkład jazdy 2016/2017 może być stabilny w odniesieniu do obecnego, gdzie dla linii Warszawa – Białystok, jego zdaniem, należałoby zachować istniejące połączenia jako szkielet i dążyć do rozwoju tego układu poprzez dodanie dodatkowych połączeń zamiast rokrocznych zmian układu pociągów. Pyta także o możliwość wprowadzenie na Rail Baltikę większej ilości ezt Dart. Minister Smoliński nie ma jednak dla posła Zielińskiego dobrych informacji.

– Utrzymanie modelu rozkładu jazdy 2015/2016 w rozkładzie jazdy edycji 2016/2017 nie jest możliwe ze względu na trwający proces modernizacji fragmentów linii kolejowej nr 6. Fazowane prace modernizacyjne wymagają dostosowania projektu rozkładu jazdy do ich zakresu. Odcinkiem o ograniczonej przepustowości w rozkładzie 2016/2017 będzie odcinek Sadowne – Czyżew, gdzie wprowadzony będzie ruch jednotorowy, co znajduje odzwierciedlenie w projekcie rozkładu rocznego (krzyżowania pociągów) – pisze Kazimierz Smoliński.

Smolińskie dodaje również, że biorąc pod uwagę posiadaną przez PKP Intercity liczbę ezt Dart brak jest możliwości zwiększenia liczby pociągów obsługiwanych tym taborem bez niekorzystnej zmiany na innych liniach również obsługiwanych Dartami. Jednocześnie minister poinformował posła, że PKP Intercity dysponuje ograniczoną liczbą wagonów o standardzie odpowiadającym kategorii wyższej niż TLK, przez co większej liczby pociągów kategorii IC nie należy się na linii Białystok – Warszawa spodziewać.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Białystok (176)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Białystok (176)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5