NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Problem z brudnymi pociągami na Śląsku. KŚ: Sytuacja już się poprawiła

| Michał Szymajda 06.06.2017 76

Problem z brudnymi pociągami na Śląsku. KŚ: Sytuacja już się poprawiła
Brudny EN57 w MikołowieFot. Michał Szymajda, RK
Dzierżawione od Przewozów Regionalnych przez Koleje Śląskie elektryczne pojazdy EN57 zdecydowanie nie są ozdobą torów w województwie śląskim. Rzecznik KŚ mówi, że sytuacja stale ulega poprawie.
Obecnie Koleje Śląskie dzierżawią od Przewozów Regionalnych 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Są to pojazdy, które nie przeszły znaczących modernizacji, są więc głośne i nie posiadają klimatyzacji. Pasażerowie jeżdżą nimi niechętnie, na razie jednak śląski przewoźnik nie posiada dostatecznej liczby swojego taboru, stąd EN57 wypożyczać musi. Na śląskich torach można je rozpoznać z daleka – część z nich jest bowiem niezwykle brudna. Dlaczego?

– Pojazdy typu EN57 dzierżawione od Przewozów Regionalnych są myte na nasze zlecenie w bazie Przewozów Regionalnych w Częstochowie. Niestety od listopada 2016 roku Przewozy Regionalne przestały myć pojazdy od nich dzierżawione. W maju, po negocjacjach, udało nam się wznowić mycie dzierżawionych pojazdów w częstochowskiej bazie (za znacząco wyższą cenę) – wyjaśnia Michał Wawrzaszek i dodaje, że w ostatnich dniach sytuacja poprawiła się i obecnie spośród 21 dzierżawionych jednostek znakomita większość przeszła już gruntowne mycie. Do umycia pozostały jeszcze 4 pociągi.

Problemem także graffiti

Michał Wawrzaszek podkreśla, że problem pożyczonych EN57 nie polega tylko na braku mycia powierzchni zewnętrznych. – Pomimo maksymalnie zwiększonych środków ochrony, pewnym problemem pozostaje dla nas graffiti. Z tego względu podjęliśmy dodatkową współpracę z firmą zewnętrzną, która usuwa graffiti na nasze zlecenie równolegle do innych prowadzonych prac – tłumaczy rzecznik Kolei Śląskich.

Docelowo bez EN57

Jak długo po torach województwa śląskiego jeździć będą niezmodernizowane EN57? Wydaje się, że przynajmniej kilkanaście miesięcy, do czasu, aż wszystkie zakupione właśnie Elfy 2 z Pesy wjadą na tory. Łącznie, po zrealizowaniu opcji, będzie ich 19.

– Celem podpisania umowy na dzierżawę pojazdów od Przewozów Regionalnych jest zabezpieczenie odpowiedniej liczby jednostek do czasu pozyskania nowych pojazdów w ramach obecnie realizowanego zamówienia. Docelowo Koleje Śląskie będą chciały stopniowo rezygnować z dzierżawionych pojazdów EN57 – mówi rzecznik KŚ.

Co prawda, w ostatnim przetargu na wynajem taboru dla Kolei Śląskich zgłosiło się Industrial Division, chcące pożyczyć KŚ jednostki 14WE, jednak oferta poolu taborowego okazała się zbyt droga i KŚ znów zdecydowało się na EN57 z Przewozów Regionalnych. Jednak Industrial Division będzie miał jeszcze szanse dostarczyć KŚ pociągi (więcej na temat tego postępowania piszemy tutaj).

– Składy, które trafią do nas z Przewozów Regionalnych w ramach tej umowy, powinny być umyte – kończy Michał Wawrzaszek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5