NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Elfy II pojadą do Kolei Śląskich. Umowa podpisana

| Jakub Madrjas 18.10.2016 707

Elfy II pojadą do Kolei Śląskich. Umowa podpisana
nowa wizualizacja Elfa II Rys. Pesa
Elfy II pojadą do Kolei Śląskich. Umowa podpisana
Elfy II pojadą do Kolei Śląskich. Umowa podpisana
Elfy II pojadą do Kolei Śląskich. Umowa podpisana
Dostawa pierwszych pociągów elektrycznych z nowej platformy Elf II jest już pewna. Pesa Bydgoszcz podpisała umowę w tej sprawie z Kolejami Śląskimi.
– Pesa dostarczy elektryczne zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich. Umowa została właśnie podpisana – poinformował dziś (18 października) dyrektor komunikacji producenta – Maciej Grześkowiak. Umowa dotyczy dostawy 13 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją  rozszerzenia tego kontraktu o sześć kolejnych składów.

Zamawiający w myśl tej umowy zakupi od Pesy jeden pojazd 2-członowy, dwa 3- członowe i dziesięć 4-członowych, natomiast w dodatkowej puli (opcji) przewiduje się do trzech pojazdów 2- członowych, jeden 3- członowy oraz do dwóch 4- członowych.

Trzy firmy w przetargu

Pesa w przetargu zorganizowanym przez województwo i Koleje Śląskie zaproponowała pociągi z nowej platformy Elf 2. Pojazdy z tej platformy przystosowane będą do ruchu z prędkością 160 km/h, a zaprojektowana rodzina zakłada różne, w zależności od oczekiwań zamawiających, konfiguracje od 2 do 6 członów. Więcej na ich temat piszemy tutaj.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brano pod uwagę dwa kryteria – cenę (92% wartości oceny) oraz okres gwarancji (8% wartości oceny). W postępowaniu oferty złożyły firmy Stadler (ok. 317 mln zł), Pesa (ok. 206 mln zł) i Newag (ok. 242 mln zł). Wszyscy producenci zaoferowali 10 lat gwarancji. 

Od wyniku przetargu odwołał się Newag. Treść odwołania opisywaliśmy tutaj. Do rozprawy w tej sprawie przed Krajową Izbą Odwoławczą nie doszło, ponieważ nowosądecki producent wycofał odwołanie. Kilka dni wcześniej odwołanie od wyników podobnego przetargu w woj. zachodniopomorskim, gdzie wygrał Newag, wycofała Pesa. Pisaliśmy o tym tutaj.

Symboliczny kontrakt

– To dla nas kontrakt nie tylko bardzo ważny, ale i symboliczny – mówił  wiceprezes Pesy Robert Świechowicz. – Przypomnę, że w 2010 roku Województwo Śląskie zakupiło, a Koleje Śląskie były pierwszym użytkownikiem Elfów, wtedy drugich w historii światowego przemysłu elektrycznych zespołów trakcyjnych zaprojektowanych i zbudowanych wg czterech scenariuszy zderzeniowych, a więc spełniających najbardziej wymagające normy bezpieczeństwa we współczesnym kolejnictwie. Dziś ci sami – nasi wypróbowani partnerzy – złożyli zamówienie na Elfy 2, pociągi następnej generacji. Dziękuję za okazane nam zaufanie – powiedział Świechowicz.

Szacunkowa wartość kontraktu to ok. 335 mln zł netto. Rozpoczęcie dostaw przewidziane jest na koniec lipca 2017 roku, a zakończenie na koniec czerwca 2018 roku. 30.06.2018r. W części dotyczącej świadczenia usług zapisano utrzymanie pojazdów przez producenta przez okres liczony od dnia protokolarnego odbioru dostawy poszczególnych pojazdów do wykonania pierwszego 3 poziomu utrzymania każdego z nich.

Według zapewnień producenta składy Elf II charakteryzować będzie "ciekawy design, nowoczesne, jednoprzestrzenne, klimatyzowane wnętrza wyposażonymi w wygodne fotele, dynamiczna informacja pasażerska oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, a także nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżąco śledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu", Prędkość eksploatacyjna pojazdów dla Kolei Śląskich będzie wynosiła 120 km/godz.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS