Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prezydent Szczecina w ostrym liście zwraca się do PKP PLK. Chodzi o SKM Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prezydent Szczecina w ostrym liście zwraca się do PKP PLK. Chodzi o SKM Szczecin
Fot. WU
Prezydent Szczecina Piotr Krzystek, pełniący równocześnie funkcję przewodniczącego zarządu Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, zaapelował do PKP Polskich Linii Kolejowych o pilne wznowienie prac przy budowie peronów i linii, gdzie pojechać ma szczecińska kolej aglomeracyjna.

– SKM to kluczowa inwestycja dla miasta i regionu. Za część prac (np. węzły przesiadkowe) odpowiadają samorządy. I tu budowy trwają. Drugą część prac realizuje zaś PKP PLK. I niestety w części torowej dzieje się niewiele albo wcale, i to od długiego czasu. To krytyczna sytuacja i duże ryzyko dla całego projektu (…). Wnosimy o pilny program naprawczy – napisał Krzystek.

Jak podkreśla szczecińska „Wyborcza”, za najważniejsze zadanie, do którego należy rewitalizacja linii kolejowej Szczecin-Police oraz modernizacja przystanków na trasach w kierunku Gryfina i Goleniowa, odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace te realizuje zaś, lub powinna realizować, spółka Trakcja. Dziennikarze "Wyborczej" dokumentują realizację prac przy liniach od jesieni 2020. Ich zdaniem prace niemal nie posunęły się do przodu.

– Informujemy państwa o krytycznym ryzyku dla całego projektu (…). Dalsze narastające opóźnienia spowodują poważne zagrożenie dla realizacji projektu w terminach zgodnych z podpisana umową o dofinansowanie. Wnosimy o podjęcie działań celem wdrożenia: programu naprawczego, określenia realnego harmonogramu robót oraz wdrożenie procedur intensyfikujących prace wykonawcy na placu budowy – napisał prezydent Szczecina i zaznaczył, że cała dotacja, warta 512 milionów złotych, wisi na włosku. Jej utrata uderzyła by nie tylko w największego beneficjanta, którym jest PLK, ale także w samorządy budujące węzły przystankowe. A te, zdaniem prezydenta Szczecina, wykonują zadania zgodnie z przyjętymi harmonogramami.

Szczecińskie stowarzyszenie, w imieniu którego wypowiada się Krzystek, ocenia, że deklaracje Trakcji, a także PKP PLK, są dalece niezadowalające. – Deklaracja o tym, że „prowadzone są zaawansowane rozmowy pomiędzy zamawiającym a Trakcją, które w związku z determinacją stron w zakresie ukończenia przedmiotowego zadania inwestycyjnego, z pewnością zakończą się porozumieniem w zakresie nowych warunków realizacji” – nie uspokajają samorządowców, kiedy widzą, że na placu budowy nie dzieje się niemal nic. A inwestycję trzeba rozliczyć do końca 2023 roku.

Samorządy oczekują teraz na odpowiedź PKP PLK. W tej sprawie zwrócił się już do Ministerstwa Infrastruktury poseł Marchewka ze Szczecina. W odpowiedzi resort przyznał, że sytuacja Trakcji jest trudna i że pieniądze trafiają już do jej podwykonawców bezpośrednio.  
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Infrastruktura

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Jakub Rösler 05 czerwca 2023

Co najmniej 3 lata opóźnienia w realizacji SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2023

SKM Szczecin także do Kołbaskowa. Pod jednym warunkiem

Infrastruktura

SKM Szczecin raczej nie dojedzie do Trzebieży

Infrastruktura

SKM Szczecin raczej nie dojedzie do Trzebieży

Jakub Rösler 16 listopada 2022

Ogromne opóźnienie SKM Szczecin. Do Polic najwcześniej w 2025 r.?

Infrastruktura

Zobacz również:

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Infrastruktura

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Jakub Rösler 05 czerwca 2023

Co najmniej 3 lata opóźnienia w realizacji SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2023

SKM Szczecin także do Kołbaskowa. Pod jednym warunkiem

Infrastruktura

SKM Szczecin raczej nie dojedzie do Trzebieży

Infrastruktura

SKM Szczecin raczej nie dojedzie do Trzebieży

Jakub Rösler 16 listopada 2022

Ogromne opóźnienie SKM Szczecin. Do Polic najwcześniej w 2025 r.?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5