Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Prezes UTK interweniuje w sprawie kujawsko-pomorskiego

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Prezes UTK interweniuje w sprawie kujawsko-pomorskiego
fot. Mateusz Kaczmarek, sm42.pl
Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego wysłał pismo do marszałka Piotra Całbeckiego w sprawie zamieszania z organizacją przewozów od 12 grudnia. Jak podkreśla, ryzyko zakłócenia ciągłości przewozów kolejowych jest poważne, a kujawsko-pomorskie powinno było już dawno wybrać przewoźników w przetargu.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra wysłał oficjalne pismo do marszałka województwa kujawsko-pomorskiego w sprawie trwającego zamieszania z obsługą linii kolejowych w regionie. Podkreśla w nim, że skutki problemów z wyborem przewoźnika dotkną przede wszystkim pasażerów, którzy już wysyłają skargi do Urzędu w sprawie braku możliwości zakupu biletów i prosi o pilne zajęcie stanowiska w tej sprawie.

UTK musi zaopiniować projekt umowy

Jak podkreśla UTK, “województwo Kujawsko-Pomorskie w procesie zlecania przewozów pasażerskich planowanych do realizacji od najbliższego rocznego rozkładu jazdy pociągów zobowiązane było do zastosowania trybu konkurencyjnego”, a urząd przypominał mu o tym już w sierpniu; jednak do dziś nie otrzymał odpowiedzi od Marszałka. Wobec tego prezes UTK przypuszcza, że zlecenie usług nastąpi w trybie bezkonkurencyjnym z powodu ryzyka zakłócenia świadczenia usług; w ten sposób samorząd postąpił już rok temu i umowę tę “w uzasadnionych przypadkach” można przedłużyć, ale łączny okres umów bezprzetargowych nie może przekroczyć dwóch lat.

Prezes Góra przypomina również, że projekt umowy o świadczenie usług publicznych w transporcie kolejowym należy przekazać do UTK na 30 dni przed wszczęciem postępowania o udzielenie, co z oczywistych przyczyn jest już niemożliwe; dotychczas, na wniosek Urzędu Marszałkowskiego, UTK opiniował jedynie projekt umowy wieloletniej na okres od 12 grudnia 2021 r. do 14 grudnia 2030 roku - czyli tej, która miała zostać podpisana w wyniku opóźnionego przetargu; ten dokument nie przewidywał innego trybu wyboru operatorów.

Rozkład jazdy jest wiążący

UTK podkreśla, że opublikowany już przez PKP PLK (na podstawie otrzymanych z urzędu marszałkowskiego wniosków) rozkład jazdy stanowi - z punktu widzenia pasażerów - wiążącą ofertę przewozową, którą organizator przewozów (marszałek) musi respektować. “Rynek Kolejowy” spytał UTK o informacje dotyczące ewentualnych konsekwencji czynionych w ostatniej chwili zmian, ale czekamy jeszcze na odpowiedzi.

Z oficjalnymi pismami w sprawie braku przetargu i tym samym zagrożenia ciągłości przewozów zwracała się latem do marszałka województwa kujawsko-pomorskiego również Paulina Matysiak, przewodnicząca parlamentarnego zespołu ds. walki z wykluczeniem transportowym. Posłanka również teraz przesłała kolejne oficjalne pismo do urzędu marszałkowskiego, w którym pyta m. in. o zawieszone połączenia pomiędzy Szlachtą a Wierzchucinem, planowaną od 12 grudnia częstotliwość kursowania pozostałych pociągów w województwie oraz los zapowiedzianej przez marszałka własnej spółki kolejowej, która miała przejąć przewozy w przypadku niesatysfakcjonujących ofert przewoźników.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5