NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Prezes PGE nie wyklucza kupienia PKP Energetyki od CVC

| Jakub Madrjas 28.10.2020 102

Prezes PGE nie wyklucza kupienia PKP Energetyki od CVC
Fot. PKP Energetyka
Prezes Polskiej Grupy Energetycznej stwierdził, że gigant może być zainteresowany zakupem PKP Energetyki, 
Połączenie Orlenu z Lotosem i PGNiG może nie być jedynym wielkim przetasowaniem w spółkach skarbu państwa. Jak poinformowała w lipcu Polityka Insight, jest propozycja konsolidacji PGE, Tauronu i Enei. 

MAP planuje fuzje w energetyce

Prezes największego krajowego producenta prądu, Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski potwierdził w rozmowie z agencją Reuters chęć połączenia PGE, Tauronu i Enea. PGE ogłosiła w ubiegłym tygodniu osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. W tym celu chce wydzielić swoje kopalnie i elektrownie węglowe i przenieść je do oddzielnego podmiotu, najprawdopodobniej należącego bezpośrednio do skarbu państwa. Do 2050 roku chce produkować około 20 gigawatów mocy z odnawialnych źródeł energii (obecnie produkuje 17 GW, głównie z węgla).

Wydzielenie aktywów węglowych PGE ma być częścią szerszego planu, który ministerstwo ds. aktywów państwowych zamierza sfinalizować najpóźniej do pierwszego kwartału przyszłego roku - powiedział Dąbrowski Reuters. W planie fuzji nie mieści się Energa, która ma zostać przejęta przez Orlen.

Renacjonalizacja PKP Energetyki?

Media niedawno poinformowały, że Polska Grupa Energetyczna jest zainteresowana aktywami czeskiego przedsiębiorstwa energetycznego ČEZ w Polsce. Prezes Dąbrowski dodał z kolei w rozmowie z Reuters, że PGE może być również zainteresowana zakupem PKP Energetyki, jeśli CVC Capital Partners zdecyduje się na sprzedaż. Spółki konkurują ze sobą w segmentach dystrybucji i sprzedaży energii elektrycznej oraz paliw. 

Jak informowaliśmy przed miesiącem, według źródeł agencji Reuters, CVC Capital Partners rozpoczęło przygotowania do sprzedaży spółki PKP Energetyka już w przyszłym roku. Oczekuje według źródeł od 1,1 do 1,8 mld euro. W 2015 roku CVC zapłaciło za spółkę 1,41 mld zł (zdaniem Reuters, po uwzględnieniu długów było to ok. 1,97 mld złotych).


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45218)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45218)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5