NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Prezentacja raportu dotyczącego systemu szkolenia maszynistów

| Redakcja 05.12.2019 11

Prezentacja raportu dotyczącego systemu szkolenia maszynistów
Fot. Michał Szymajda
4 grudnia 2019 w centrum prasowym PAP odbyła się konferencja prasowa na temat publikacji Raportu pn. "Efektywny i innowacyjny system szkolenia oraz rozwoju zawodowego maszynistów." Główne tezy tego opracowania zaprezentowali w imieniu autorów dr Jakub Majewski, Piotr Macioszek i Michał Litwin (na zdjęciu).
Raport został przygotowany staraniem siedmiu współpracujących organizacji branżowych: Fundacji Pro Kolej, Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, Klastra Luxtorpeda 2.0, Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej, Business Center Club i Forum Kolejowego Railway Business Forum.

Jest to unikalny materiał kompleksowo odnoszący się do pracowników zatrudnionych na stanowisku maszynisty kolejowego. Prezentuje "fotografię dnia pracy", predyspozycje psychofizyczne, zasady naboru i szkolenia maszynistów. Bardzo ciekawe są zawarte w raporcie badania porównawcze wybranych krajów Unii Europejskiej związane z tematem a także odniesienia do osób kierujących pojazdami drogowymi i pilotów samolotów.

Raport wyraźnie wskazuje na problem zbyt wygórowanych wymagań jakie są stawiane kandydatom na maszynistów odnośnie stanu zdrowia i czasu trwania szkolenia. Okazuje się, że w innych krajach okres szkolenia jest krótszy (np. w Czechach prawie trzykrotnie) a wymogi zdrowotne np. związane ze wzrokiem, są restrykcyjne w stopniu nigdzie nie spotykanym poza Polską. Ponadto raport opisuje te aspekty pracy maszynisty, które mogłyby być w znacznym stopniu bardziej efektywne jak np. rozliczanie czasu i organizacja pracy na tym stanowisku. Na temat tego, jak może wyglądać szkolenie polskiego maszynisty w przyszłości piszemy tutaj.

Badania i wnioski zawarte w raporcie mają na celu uświadomienie problemu i wywołanie reakcji na fakt, iż już obecnie istnieje w Polsce poważny brak odpowiedniej ilości maszynistów a brak ten będzie się z czasem pogłębiał, o ile nie zostanie zmieniony system naboru i szkolenia maszynistów.

Pełny tekst raportu można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44399)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44399)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5