Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Premiera nowego pociągu Leo Express na Europejskim Forum Taborowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Premiera nowego pociągu Leo Express na Europejskim Forum Taborowym
Podczas odbywającego się w Warszawie Europejskiego Forum Taborowego czeski Leo Express po raz pierwszy zaprezentował wizualizację nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego, jaki buduje dla niego chiński gigant taborowy CRRC. Pierwszy pojazd jeszcze w tym roku ma się pojawić w Czechach.

Jak dowiedział się ”Rynek Kolejowy”, projektowanie pudeł pojazdów zostało ukończone i rozpoczęła się produkcja pierwszych trzech zamówionych pojazdów. Czeski prywatny przewoźnik ma opcję na zakup 30 kolejnych pociągów. Jeszcze w tym roku pierwszy pojazd ma się pojawić w Czechach, gdzie rozpocznie testy. Planowane jest dopuszczenie pojazdów do ruchu w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.

Własna aranżacja wnętrza Leo

Prędkość maksymalna elektrycznego zespołu trakcyjnego, który nie ma jeszcze nazwy handlowej, została określona na 160 km/h. Ezt z Chin będzie sześcioczłonowy – o jeden człon dłuższy od używanych już przez Leo Express pojazdów Stadler Flirt. Dzięki temu pomieści więcej pasażerów – ok. 320.

Trwa jeszcze uzgadnianie szczegółów aranżacji wnętrza. Jak podkreślał podczas debaty „Plany zakupowe przewoźników – jaka przyszłość sektora?” Peter Jancovic, dyrektor zarządzający Leo Expres w Polsce, rozwiązania stosowane we wnętrzach pojazdów przewoźnika zostały opracowane przez jego własnych inżynierów. – To właśnie nasz standard podróży powoduje, że pasażerowie wybierają Leo Express – podkreślał.

Więcej miejsc biznes i dla rowerów

Dlatego wnętrze nowych chińskich pociągów będzie zbliżone do tego, co można zobaczyć we Flirtach. Kilka nowinek się jednak pojawi, m.in. nowe, bardziej ergonomiczne siedzenia z trochę większą przestrzenią dla nóg. Dużo większa będzie przestrzeń cateringowa, dzięki czemu przewoźnik zaproponuje nową ofertę. Będzie też możliwość przewozu większej liczby rowerów i nart.

W obecnie używanych Flirtach jest 6 miejsc klasy biznes (premium). Sprzedają się one tak dobrze że, jak zapowiada Jancovic, w nowych pociągach będzie ich dużo więcej. – Komfort podróży to kolejny element, którym przyciągamy kierowców samochodów na kolej – podsumowuje Jancovic.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5