NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Premier Morawiecki zwiedził zakłady i laboratorium Kombudu

| inf. prasowa 12.09.2016 427

Premier Morawiecki zwiedził zakłady i laboratorium Kombudu
fot. Kombud
W piątek Radom odwiedził wicepremier i minister rozwoju, Mateusz Morawiecki. Celem wizyty były Zakłady Automatyki Kombud SA, w których wicepremier zapoznał się z innowacyjnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, zwiedził laboratorium oraz halę produkcyjną.
Tak jak wielokrotnie wcześniej, podczas wizyty wicepremier Morawiecki podkreślił znaczenie rozwoju lokalnych kompetencji i zaawansowanych produktów opartych na polskiej myśli inżynierskiej. Zdaniem ministra receptą na „pułapkę średniego rozwoju” może być reindustrializacja Polski oraz przedsiębiorstwa wdrażające nowoczesne technologie, własne patenty i rozwiązania.

Jedną z takich firm jest radomski Kombud, który w tym roku świętuje jubileusz 25-lecia działalności. W tym czasie spółka otrzymała 8 patentów, 43 świadectwa dopuszczenia do eksploatacji wydawane przez Urząd Transportu Kolejowego oraz zrealizowała ponad 900 instalacji kolejowych w całej Polsce.

Morawiecki zainteresował się działaniem systemów sterowania ruchem kolejowym, systemu zabezpieczenia przejazdów oraz technologii LED, które zostały opracowane przez zespół ponad 120 inżynierów Kombudu. Wicepremier był pod wrażeniem rygorystycznych standardów bezpieczeństwa stosowanych w kolejnictwie, czyli nadmiarowości sprzętowej, zróżnicowania programów sterujących opracowywanych przez niezależne zespoły programistów czy konieczności prowadzenia kilkuletnich badań certyfikujących.

Potrzebne jest przyspieszenie inwestycji infrastrukturalnych, żeby efektywnie i racjonalnie wykorzystać środki unijne – powiedziała Anna Szczygielska, członkini zarządu Zakładów Automatyki Kombud SA, w odpowiedzi na pytanie o wyzwania i potrzeby firmy. Może to umożliwić między innymi kontynuacja projektu modernizacji przejazdów, które są najbardziej niebezpiecznym elementem infrastruktury kolejowej. Dużym ułatwieniem jest to, że część dokumentacji przetargowej dotyczącej około 80 przejazdów jest już gotowa – dodała Anna Szczygielska.

Przedstawiciele firmy podkreślili też konieczność budowania lokalnych kompetencji technicznych, które będą potrzebne do dalszej modernizacji, serwisu i utrzymania systemów kolejowych przez kolejne dziesięciolecia, kiedy skończą się środki unijne i nasza kolej finansowana będzie ze środków krajowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (357)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Radom (357)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5