NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pre-Fabrykat przeciwko Kolejom Dolnośląskim. „KD uniemożliwiało nam pracę”

| Michał Szymajda 15.04.2019 3,5k

Pre-Fabrykat przeciwko Kolejom Dolnośląskim. „KD uniemożliwiało nam pracę”
Zrealizowany dla KD przez Pre-Fabrykat obiekt w LegnicyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Jest dalszy ciąg sporu pomiędzy spółką Pre-Fabrykat a Kolejami Dolnośląskimi. Przewoźnik zerwał w marcu umowę na budowę myjni i budynku magazynowego. Podobny krok podjęła firma budowlana, która obszernie wyjaśnia powody swojego postępowania.
Najpierw od umowy, wyjaśniając swoje powody, odstąpił przewoźnik. Stało się to 18 marca. 3 dni później podobny krok powziął dla zadania pn. "Budowa myjni taboru kolejowego" niedoszły wykonawca zaplecza KD – spółka Pre-Fabrykat. 27 marca 2019 r., jak podkreśla spółka, „również z winy zamawiającego”, odstąpiła od umowy zawartej z KD dla zadania pn. "Rewitalizacja budynku magazynowego".

– Informujemy, że przyczyną podjętych przez Pre-Fabrykat kroków było rażące i powtarzające się niewypełnianie przez zamawiającego obowiązków współdziałania w wykonaniu przedmiotu obu zamówień w sposób zgodny z prawem, społeczno-gospodarczym celem umów oraz zasadami współżycia społecznego. Powyższe przejawiało się na wielu płaszczyznach współpracy, przede wszystkim Koleje Dolnośląskie swoim działaniem, zaniedbaniem a także postępując wbrew przepisom prawa, uniemożliwiły naszej spółce wykonanie dokumentacji projektowej w pierwotnie zakładanym terminie, następnie uniemożliwiły nam rozpoczęcie robót budowlanych – pisze ostro w oświadczeniu wałbrzyska spółka budowlana, która rok wcześniej zdążyła dla KD zbudować dużą halę do przeglądów i napraw pojazdów.

– Zainwestowaliśmy w te przedsięwzięcia duże zasoby finansowe, nasze starania i chęć zrealizowania umowy były momentami większe niż zobowiązania wynikające z umów. Niestety, z powodu braku odpowiedniej współpracy zamawiającego, realizacja zadań nie doszła do skutku nad czym ubolewamy – czytamy w oświadczeniu.

Zerwanie umowy przez strony oznacza, że nie dojdzie do realizacji rozbudowy zaplecza w Legnicy z pomocą środków unijnych. Niemal pewne jest, że wykonawca i operator spotkają się w sądzie, KD straci też unijne dofinansowanie na inwestycję.

Poprosiliśmy Koleje Dolnośląskie o komentarz do nowego oświadczenia Pre-Fabrykatu. Przewoźnik zdecydował, że całą opinię na temat sprawy przedstawił już w poprzednim komunikacie. Można ją przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5