Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny etap modernizacji linii 33 od Płocka do Kutna na ukończeniu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Skrócenie czasu podróży oraz sprawniejsze przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen to efekty prac na linii z Kutna do Płocka. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na odcinku Łąck – Płock Radziwie. Inwestycja o wartości ok. 12 mln zł jest realizowana ze środków własnych PLK. Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł.

Na linii kolejowej 33 na odcinku od Płocka Radziwia do Łącka ruch pociągów odbywa się już po dwóch torach. Zakończyły się tu zasadnicze prace zlecone przez PKP PLK. Wykonawca realizuje jeszcze pozostałe roboty. Zadanie pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Mieszkańcy Płocka zyskają lepsze połączenie z Kutnem oraz magistralą Poznań – Warszawa, a także w kierunku Łodzi. Wprowadzenie toru bezstykowego obniży poziom hałasu i oddziaływania linii na otoczenie. Na prace przeznaczono 12 mln zł.

– W ramach prac na odcinku Gostynin – Łąck wymienione zostały szyny i podkłady. Poprawiono odwodnienie linii i uzupełniono tłuczeń. Wzmocniono konstrukcję 2 obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac był wiadukt kolejowy w Łącku. Stalowy obiekt został oczyszczony, naprawiony i zabezpieczony. Na 2 przejazdach w Łącku, dzięki pracom na jezdni, zwiększono poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym – poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Prace na odcinku Gostynin – Łąck są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock w trzech poprzednich latach. Ich efektem było skrócenie czasu podróży między Kutnem i Płockiem o ok. 10 minut. Wykonano wówczas zadania na odcinkach: Florek – Strzelce Kujawskie, Strzelce Kujawskie – Sierakówek, Sierakówek – Łąck, za 45,6 mln zł ze środków własnych spółki. 

Obecnie najkrótsza podróż pociągiem wynosi ok. 1 h. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami-cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku.

Sprawniejsze przejazdy pociągów i wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku i mostu w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Wymieniono blisko 30 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Łącznie zmodernizowano 19 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów, 1 wiadukt i 9 przepustów. Dzięki wymianie nawierzchni na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5