Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MI planuje trzeci pociąg dalekobieżny do Płocka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MI planuje trzeci pociąg dalekobieżny do Płocka
fot. Tadeusz Mieczyński/PKP PLKStacja Płock
W Płocku wkrótce pojawi się prawdopodobnie trzeci kurs dalekobieżny. Ministerstwo Infrastruktury chciałoby bowiem rozszerzyć aktualną ofertę połączeń wybiegających z miasta na północ. Inauguracja kursu nastąpi po pozyskaniu taboru przez PKP Intercity.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały niedawno znaczne przyspieszenie przewozów na linii 33 między Płockiem a Sierpcem. W przyszłym roku na tym odcinku mają zostać zrealizowane prace utrzymaniowe, w wyniku których dopuszczalna prędkość dla pociągów pasażerskich wzrośnie z 70-80 do 120 km/godz. Dobre parametry techniczne najprawdopodobniej przełożą się na poprawę oferty połączeń dalekobieżnych organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury.

Resort czeka na nowy tabor PKP IC

Obecnie do Płocka docierają dwa pociągi PKP Intercity: IC Chemik Katowice – Kutno – Płock i TLK Flisak Katowice – Kutno – Płock – Sierpc – Gdynia. – Aktualnie rozważamy docelowo uruchomienie trzech par połączeń na dobę na odcinku Kutno – Płock oraz dwóch par na odcinku Płock – Sierpc – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy MI. Oznacza to wstępny plan uzupełnienia oferty o dodatkowy kurs przelotowy.

– Warunkiem uruchomienia połączeń jest pozyskanie przez przewoźnika taboru – zastrzega nasza rozmówczyni. Potencjalnie PKP Intercity mogłoby wykorzystać na linii 33 oczekiwane hybrydowe elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne. Część trasy leżąca na północ od Płocka pozostaje bowiem niezelektryfikowana, a PKP PLK i MI nie zamierzają w najbliższym czasie elektryfikować tego szlaku.

Resort nie podaje na razie choćby orientacyjnej daty rozważanej rozbudowy oferty. – Planowanie połączeń dalekobieżnych wraz z siatką zatrzymań z wykorzystaniem linii nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc będzie przedmiotem analiz po zakończeniu wszystkich prac infrastrukturalnych prowadzonych na tym odcinku oraz po udostępnieniu przez zarządcę infrastruktury możliwości składania zamówień na tę trasę – usłyszeliśmy. Według deklaracji Polskich Linii Kolejowych roboty powinny zostać zrealizowane w przyszłym roku kalendarzowym.

Cztery lata od powrotu kolei dalekobieżnej

Przypomnijmy, że pociągi dalekobieżne zaczęły docierać do Płocka po wieloletniej przerwie w roku 2021. Oferta była tam rozwijana stopniowo: najpierw uruchomiono pociąg w relacji Katowice – Płock, a po jedenastu miesiącach – drugą parę na dłuższej trasie do Gdyni. Następnie wagonowy TLK Chemik został zastąpiony pojemniejszą i bardziej komfortową jednostką Flirt. Wiązało się to ze zmianą jego kategorii na wyższą IC.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5