NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace w Herbach Nowych. Wieruszów i Wieluń bez pociągów dalekobieżnych

| Kasper Fiszer 23.12.2020 2,9k

Prace w Herbach Nowych. Wieruszów i Wieluń bez pociągów dalekobieżnych
Stacja Herby Nowefot. Kasper Fiszer
Do końca stycznia obowiązywać będą zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity wynikające z robót prowadzonych przez PKP PLK w Herbach Nowych i na łącznicy Herby Stare – Herby Nowe. Prace te są częścią dużej inwestycji obejmującej leżącą w województwach śląskim i łódzkim część magistrali Śląsk – Porty. Modernizacja linii 131 pomiędzy Kaliną a Ruścem Łódzkim potrwa do połowy 2023 r., ale mieszkańcy Wielunia i Wieruszowa będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej tylko przez kilka najbliższych tygodni.
Jak informowaliśmy już na naszych łamach, leżący na zachodnich rubieżach województwa łódzkiego Wieruszów jest niemal pozbawiony dostępu do koleii pasażerskiej. Nie kursują tam obecnie żadne pociągi regionalne, a oferta dalekobieżna jest śladowa. Co więcej, aktualnie pociągi uruchamiane przez PKP Intercity na linii nr 181 pomiędzy Kępnem a Wieluniem i Herbami są aktualnie zastąpione autobusami.

Zamknięta łącznica w Herbach

– Ma to związek z prowadzeniem prac na linii nr 131 na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualnie roboty prowadzone są na odcinku Kalina – Herby Nowe – Wręczyca i obejmują również herbską stację (w ramach tego samego kontraktu remontowany jest też odcinek Miedźno – Działoszyn w innej części trasy).

– Prace obejmują też łącznicę nr 704 Herby Stare – Herby Nowe, stąd zmiana trasy pociągów PKP Intercity – tłumaczy przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Mowa tu o dwóch parach kursów – TLK „Pułaski” i „Wybicki” relacji Poznań Główny – Kraków Główny. Oba na odcinku Kępno – Kraków kierowane są objazdem przez Częstochowę i Koniecpol. Komunikacja zastępcza została uruchomiona w relacji Kępno – Krzepice z postojami w Wieruszowie-Mieście i w Wieluniu.

Trzecie podobne zamknięcie w ostatnich miesiącach Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Przedstawicielka PKP PLK nie wskazała żadnych istotnych utrudnień, jakie roboty na łącznicy w Herbach miałyby spowodować w ruchu towarowym. – Pociągi regionalne na trasach Lubliniec – Częstochowa i Tarnowskie Gówy – Wieluń kursują be`z zmian – dodała Katarzyna Głowacka. Utrudnienia w ruchu dalekobieżnym mają skończyć się 31 stycznia przyszłego roku.

W ostatnim okresie przerwy w ruchu pociągów dalekobieżnych do Wielunia i Wieruszowa zdarzają się dość często. Latem tego roku podróżni musieli liczyć się z podobną organizacją przewozów w związku z pracami utrzymaniowymi prowadzonymi na linii nr 181. Później PKP Intercity wprowadziło komunikację zastępczą na kilka tygodni października i listopada.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5