Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace torowe pod Łowiczem. Kto poprawi parametry linii?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-09-2017
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace torowe pod Łowiczem. Kto poprawi parametry linii?
Fot. Przemysław i Aleksandra Król, bazakolejowa.plŁowicz Główny
Trwa postępowanie na opracowanie i wykonanie prac na linii pomiędzy Łowiczem a Skierniewicami. Polskie Linie Kolejowe chcą poprawić parametry linii, by uzyskać na niej 160 km/h. Do zadania zgłosiły się trzy firmy.

Przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na szlaku Bełchów – Łowicz Główny w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Postępowanie prowadzone jest w systemie „projektuj i buduj”, a jego wartość szacuje się na 42,9 mln zł brutto.

Oferty złożyły tylko trzy firmy. Tylko francuskie konsorcjum Colas Rail zmieścił się w budżecie PKP PLK. Firma zaoferowała prace za 42,4 mln zł brutto. Drugie w kolejności było Przedsiębiorstwo EL-IN ze Skierniewic z ceną 45,3 mln zł brutto. Trzecią ofertę złożyła Trakcja PRKiI na 49,2 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja zelektryfikowanej linii dwutorowej nr 11 Skierniewice – Łowicz Główny na odcinku od km 12,000 – 17,000. PKP Polskie Linie zaplanowały m.in. wymianę nawierzchni kolejowej wraz z korektą geometrii torów w planie i profilu w celu osiągnięcia prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych oraz nacisku 221 kN/oś. Wykonawca będzie zobowiązany także do kompleksowej rewitalizacji peronu nr 1 i 2 p.o. Bobrowniki o długości 200 m, szerokości min. 3,5 m, wysokości 0,76 m, z dojściem dostosowanym dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się za pomocą pochylni.

Prace obejmą również kompleksową wymianę konstrukcji wsporczych i nośnych sieci trakcyjnej, wymianę na nowe urządzeń srk, wymianę nawierzchni torowej wraz z rozjazdami oraz modernizacją przejazdów kolejowo-drogowych. Prace dotyczyć będą także branży elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz odwodnienia. Rewitalizacją objęte będą dwa przepusty w km 14,655 i 15,726. Prace mają być prowadzone od 28 lutego 2018 roku do 30 listopada 2018 roku. Wiązać się to będzie z zamknięciami linii. Od 24 maja do 11 sierpnia, czyli łącznie przez 80 dni, tor nr 1 będzie wyłączony z ruchu. Zaś przez 70 dni, od 12 sierpnia do 20 października, zamknięty będzie tor nr 2. Pociągi towarowe w tym czasie poruszać będą się jednotorowo-dwukierunkowo, z kolei za pociągi pasażerskie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij