NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace torowe pod Łowiczem. Kto poprawi parametry linii?

| Martyn Janduła 21.09.2017 1,7k

Prace torowe pod Łowiczem. Kto poprawi parametry linii?
Łowicz GłównyFot. Przemysław i Aleksandra Król, bazakolejowa.pl
Trwa postępowanie na opracowanie i wykonanie prac na linii pomiędzy Łowiczem a Skierniewicami. Polskie Linie Kolejowe chcą poprawić parametry linii, by uzyskać na niej 160 km/h. Do zadania zgłosiły się trzy firmy.
Przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na szlaku Bełchów – Łowicz Główny w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Postępowanie prowadzone jest w systemie „projektuj i buduj”, a jego wartość szacuje się na 42,9 mln zł brutto.

Oferty złożyły tylko trzy firmy. Tylko francuskie konsorcjum Colas Rail zmieścił się w budżecie PKP PLK. Firma zaoferowała prace za 42,4 mln zł brutto. Drugie w kolejności było Przedsiębiorstwo EL-IN ze Skierniewic z ceną 45,3 mln zł brutto. Trzecią ofertę złożyła Trakcja PRKiI na 49,2 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz rewitalizacja zelektryfikowanej linii dwutorowej nr 11 Skierniewice – Łowicz Główny na odcinku od km 12,000 – 17,000. PKP Polskie Linie zaplanowały m.in. wymianę nawierzchni kolejowej wraz z korektą geometrii torów w planie i profilu w celu osiągnięcia prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych oraz nacisku 221 kN/oś. Wykonawca będzie zobowiązany także do kompleksowej rewitalizacji peronu nr 1 i 2 p.o. Bobrowniki o długości 200 m, szerokości min. 3,5 m, wysokości 0,76 m, z dojściem dostosowanym dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się za pomocą pochylni.

Prace obejmą również kompleksową wymianę konstrukcji wsporczych i nośnych sieci trakcyjnej, wymianę na nowe urządzeń srk, wymianę nawierzchni torowej wraz z rozjazdami oraz modernizacją przejazdów kolejowo-drogowych. Prace dotyczyć będą także branży elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz odwodnienia. Rewitalizacją objęte będą dwa przepusty w km 14,655 i 15,726. Prace mają być prowadzone od 28 lutego 2018 roku do 30 listopada 2018 roku. Wiązać się to będzie z zamknięciami linii. Od 24 maja do 11 sierpnia, czyli łącznie przez 80 dni, tor nr 1 będzie wyłączony z ruchu. Zaś przez 70 dni, od 12 sierpnia do 20 października, zamknięty będzie tor nr 2. Pociągi towarowe w tym czasie poruszać będą się jednotorowo-dwukierunkowo, z kolei za pociągi pasażerskie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (6937)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP PLK (6937)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5