NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Prace na stacji Olza i Wodzisław Śląski będą o ponad 2 mln zł tańsze

| Martyn Janduła 10.05.2017 0

Prace na stacji Olza i Wodzisław Śląski będą o ponad 2 mln zł tańsze
Wodzisław Śląskifot. Omen600606 CC BY-SA 2.5
Polskie Linie Kolejowe planują kolejny etap rewitalizacji linii kolejowej 158 Rybnik Towarowy – Chałupki. Wyremontowane zostaną tory na stacji Olza i Wodzisław. Zarządca otworzył właśnie koperty z ofertami. Jedna z nich pozwoli PKP PLK zaoszczędzić ponad 2 mln zł.
Prace obejmą rewitalizację torów głównych dodatkowych linii kolejowej nr 158 na stacji Olza (tory nr 2 i 4) i na stacji Wodzisław (tory nr 4 i 6) wraz z robotami towarzyszącymi. Zostaną wykonane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej". W jego ramach przebudowuje się zazwyczaj niewielkie odcinki torów i infrastruktury, których stan w znaczący sposób pogarsza warunki przewozu ludzi i towarów.

Wymiany torów


Dla toru nr 2 w Olzie zaplanowano kompleksową wymianę istniejącej nawierzchni wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia na odcinku od końca rozjazdu nr 7 do rozjazdu nr 25. Łącznie do wymiany przewidziane jest 668 m toru. W ten sposób PKP PLK chcą zapewnić prędkość na poziomie 40 km/h. Takie same parametry dotyczą toru nr 4.

Na stacji Wodzisław Śląski również wymieniona kompleksowo zostanie nawierzchnia torowa wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia na odcinku od końca rozjazdu nr 55 do rozjazdu nr 84. Łącznie jest to 693 m toru. Tutaj również prace mają pozwolić na uzyskanie prędkości 40 km/h dla nacisków 221 kN/oś. Te same prace przewidziano dla toru nr 6, gdzie w sumie wymienionych zostanie 655 m toru.

Tanie oferty

PKP PLK przygotowały budżet na prace w wysokości 9,594 mln zł brutto. Wszystkie oferty zmieściły się w zakładanym kosztorysie. Firmy zaproponowały 72 miesiące gwarancji, więc po raz kolejny wyłącznie cena zadecyduje o wygranej. Najwięcej szans na zamówienie ma KZN Rail, który oszacował prace na 7,19 mln zł brutto. Inne podmioty, które wzięły udział w przetargu to Eko-Profil z Katowic – 8,11 mln zł brutto, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom” z Wrocławia – 8,56 mln zł, Justmar Turczyński Marcin – 7,86 mln zł, Infra Silesia z Rybnika – 8,24 mln zł, Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo El-in oraz Torkol – 9,41 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 8,19 mln zł oraz Domost – 8,26 mln zł.

Wykonawca przedmiotu zamówienia powinien opracować dokumentację projektowo–wykonawczą, wykonać roboty budowlane na podstawie powyższej dokumentacji i opracować dokumentację powykonawczą. Kryterium oceny ofert to w 90% cena, a w 10% okres gwarancji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (717)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (717)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5