Po wieloletniej przerwie z Częstochowy do Krakowa pojechały pociągi regionalne. Na nieużywanych dotąd stacjach Dąbrowa Górnicza Południowa i Sosnowiec Maczki PKP PLK przeprowadziły remonty infrastruktury pasażerskiej. Dodatkowe roboty w Sosnowcu są zaplanowane na przyszły rok.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 31 sierpnia Koleje Śląskie uruchomiły
trzy pary bezpośrednich pociągów z Częstochowy do Krakowa. Do tej pory miasta łączyły tylko pociągi dalekobieżne PKP Intercity, np. IC „Reymont” z Łodzi do Krakowa. Miały jednak ograniczoną siatkę postojów, nie zapewniały więc skomunikowania z kilkoma mniejszymi miastami na trasie.
Po dekadzie perony wymagały odświeżenia
Pociągi KŚ zatrzymują się w dwóch nowych lokalizacjach: Dąbrowie Górniczej Południowej i Sosnowcu Maczkach. – W ostatnich dziesięciu latach obie te stacje nie były wykorzystywane do obsługi składów pasażerskich – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ponowne przyjęcie pasażerów było poprzedzone pewnymi pracami remontowymi.
– Stacja Dąbrowa Górnicza Południowa jest wyposażona w peron wyspowy, który wygrodzono i oznakowano – opisuje nasza rozmówczyni. Odnowiona została wiata, stanęły też nowe gabloty informacyjne. Na peron podróżni docierają, korzystając z przejścia w poziomie szyn.
Nowe gabloty i tablice informacyjne, a także ławki pojawiły się na stacji Sosnowiec Maczki. – Wykonaliśmy też estetyzację kładki prowadzącej do peronu – relacjonuje przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Na przyszły rok spółka zaplanowała natomiast kolejne prace uzupełniające w zakresie infrastruktury pasażerskiej, które mają nieco podnieść komfort oczekiwania na pociągi.
Czwarta para kursów w grudniu
Dodajmy, że skromna obecnie oferta połączeń na obu opisywanych stacjach ma zostać rozszerzona w grudniu tego roku. W połowie miesiąca KŚ uruchomią bowiem czwartą parę kursów relacji Częstochowa – Kraków. Zarówno Dąbrowa Górnicza Południowa, jak i Sosnowiec-Maczki leżą na linii 133 Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice – Kraków Główny.