NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem

| jar, Rynek Kolejowy 04.04.2016 37

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem
Rafał Jasiński
PKP PLK zapowiadają prace infrastrukturalne praktycznie na całej długości linii nr 7. Niewątpliwie najważniejszym zadaniem będzie modernizacja odcinka Otwock – Lublin. Dodatkowo przewidziano rewitalizację odcinka „siódemki” między Lublinem a Dorohuskiem, której celem jest zapewnienie możliwości jazdy pociągom pasażerskim z prędkością 120 km/h.
Ważne szlaki dla regionu

Odcinek Lublin – Dorohusk linii nr 7 to najważniejsza linia kolejowa we wschodniej części regionu. Jego długość wynosi niespełna 100 km, prawie na całej długości jest ona dwutorowa i zelektryfikowana. Stan techniczny trasy pozwala na jazdę z prędkościami (dla pociągów pasażerskich) 100-120 km/h na odcinku Lublin – Chełm, a dalej 90 km/h. Jedynie na odcinku nadgranicznym dopuszczalna prędkość ustalona została na 50 km/h.

Jednak na trasie wprowadzono pewne ograniczenia. Jak wynika z ich Wykazu Ostrzeżeń Stałych, wynikają one głównie z układu geometrycznego torów na stacjach kolejowych. Stąd ograniczenia prędkości m.in. na stacjach Zawadówka (do 80 km/h), Rejowiec i Trawniki. Innymi problemami są ograniczenia na kilku przejazdach kolejowych, wynikające z niedostatecznej widoczności (na przejazdy na szlaku Trawniki – Rejowiec) lub z niewłaściwej kategorii przejazdu lub z braku obsługi (szlak Chełm Wschodni – Brzeźno). W przypadku ostatniego odcinka pociągi muszą zwalniać do 20 km/h (jeden przejazd) lub 60 km/h (3 obiekty).

Będzie 120 km/h...

PKP PLK rozpoczęła jednak realizację projektu „Prace na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk”, który ma być finansowany ze środków krajowych.
– Zakres robót obejmie likwidację ograniczeń prędkości i podwyższenie parametrów eksploatacyjnych z podniesieniem prędkości do 120 km/h – informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. – Realizacja zadania przewidywana jest w latach 2016 – 2023 – dodaje.

Prace do wykonania w 2016 r.

Jak informuje Mirosław Siemieniec w bieżącym roku prace infrastrukturalne wykonane zostaną w kilku lokalizacjach. Między Lublinem a Lublinem Północnym ma być zrealizowana kompleksowa wymiana nawierzchni. Pracami objęte zostanie również przejście dla pieszych w poziomie szyn przy ul. Szklanej, które zyska m.in. nową nawierzchnię. Pojawi się tam również nowe wygrodzenie i labirynty przed wejściem na tory. Na stacji Świdnik odbudowane zostaną schody z peronu 1 do chodnika przy ul. Lotników Polskich. Zmodernizowany zostanie jeden przejazdów kolejowo-drogowych na szlaku Trawniki – Rejowiec. Zostaną tam zainstalowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz przebudowana nawierzchnia torowa i drogowa z zastosowaniem płyt przejazdowych małogabarytowych. Kolejne roboty torowe zostaną wykonane na stacji Brzeźno, gdzie nastąpi wymiana rozjazdów i nawierzchni.
Obecnie trwa pierwszy przetarg w celu wyłonienia wykonawcy wskazanych prac.

Roboty będą kontynuowane

M. Siemieniec zapowiada dalsze prace między Lublinem a Dorohuskiem. - W ramach kolejnych etapów realizowana będzie kompleksowa wymiana nawierzchni torowej, rozjazdów a także przebudowa obiektów inżynieryjnych – w lokalizacjach niezbędnych dla utrzymania właściwych parametrów tego odcinka – wyjaśnia rzecznik PKP PLK.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (977)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (977)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5