Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na linii nr 30 Lubartów – Parczew zaczną się po wznowieniu ruchu na linii nr 7

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na linii nr 30 Lubartów – Parczew zaczną się po wznowieniu ruchu na linii nr 7
Fot. PolRegio
Wkrótce mają się zacząć prace na linii kolejowej nr 30 pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Rozpoczęcie wartej 90 mln zł inwestycji uzależnione jest od wznowienia ruchu dwutorowego ruchu na linii nr 7 z Lublina do Dęblina .

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace na odcinku Lubartów – Parczew rozpoczną się jesienią. Obejmą przebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.

Umowę na rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew PKP PLK podpisały w styczniu 2019 roku. Wtedy zaczęły się prace projektowe. Rozpoczęcie robót budowlanych planowano na początku 2020 roku, ale utrudniło to opóźnienie modernizacji linii nr 7 – linia nr 30 stanowi dla niej objazd. - Rozpoczęcie prac na trasie z Lublina do Łukowa przewidziano po wznowieniu dwutorowego ruchu z Lublina do Dęblina – informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, dodając, że zakończenie prac przez wykonawcę i jazda dwutorowa od 31 sierpnia pozwolą na zmiany w ruchu na linii nr 30.

Dwa nowe przystanki, zmodernizowane tory i stacje

Jak wylicza inwestor, w ramach prac na odcinku Lubartów – Parczew powstaną dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie, które zwiększą dostęp do kolei. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów drogowo-kolejowych. Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h.

Komunikacja zastępcza na linii

Jak wyjaśnia inwestor, szeroki zakres prac będzie wymagał wstrzymania ruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii. Dlatego pierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępne będzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin – Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową.

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew – Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne – przypomina PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie elektryfikowana

Infrastruktura

Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie elektryfikowana

Michał Szymajda 19 maja 2023

Będzie dodatkowa kładka na linii 30 Parczew – Lubartów

Infrastruktura

Lubelskie: Rewitalizacja odcinka Parczew – Lubartów rozpocznie się później

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie elektryfikowana

Infrastruktura

Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie elektryfikowana

Michał Szymajda 19 maja 2023

Będzie dodatkowa kładka na linii 30 Parczew – Lubartów

Infrastruktura

Lubelskie: Rewitalizacja odcinka Parczew – Lubartów rozpocznie się później

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5