NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Prace na linii Mielec – Dębica: Ułożono pierwszy odcinek toru

| inf. pras. 15.03.2019 80

Prace na linii Mielec – Dębica: Ułożono pierwszy odcinek toru
Fot. PKP PLK
Prace na linii Mielec – Dębica: Ułożono pierwszy odcinek toru
Prace na linii Mielec – Dębica: Ułożono pierwszy odcinek toru
Prace na linii Mielec – Dębica: Ułożono pierwszy odcinek toru
Cztery kilometry nowego toru na trasie Mielec – Dębica, to pierwsze efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Przedsięwzięcie za 188 mln zł realizowane jest z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego.
W marcu rozpoczęły się prace na podkarpackiej linii Mielec – Dębica. Po demontażu starego toru, ułożono już nowy na długości ponad czterech kilometrów. Wykonawca wykorzystuje specjalistyczny sprzęt – suwnicę, oczyszczarkę. Prace uwzględniają zapewnienie połączeń do bocznic kolejowych, m. in. Mielec, Kochanówka, Dębica Towarowa - informuje PLK.

Zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Następnie prace obejmą budowę peronów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych (mostów, przepustów). Inwestycja realizowana jest w trybie „projektuj i buduj”. Oprócz robót w terenie, trwa projektowanie m.in. w zakresie branży automatyki, elektroenergetyki.

– Bardzo cieszę się, że rozpoczynają się roboty na linii kolejowej 25. Jest to jedna z kilku inwestycji kolejowych, które zaplanowaliśmy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, wiedząc jakie znaczenie ma dla rozwoju Podkarpacia nowoczesna infrastruktura kolejowego transportu pasażerskiego i towarowego. Stąd nasze wsparcie tego projektu kwotą w wysokości prawie 170 mln złotych. Ta inwestycja otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorstw zlokalizowanych na północy regionu, także w kontekście wykorzystania terminalna multimodalnego w Woli Baranowskiej – podkreśla Władysław Ortyl, marszałek Województwa Podkarpackiego.

Stacja Mielec z windami i przejściem pod torami

Na stacji Mielec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które zapewni podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy na stacji ułatwią komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dźwigi będą umieszczone przy wyjściu na peron oraz na krańcach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami po obu stronach stacji.

– Spełniają się oczekiwania mieszkańców, kolej wróci na podkarpacką trasę Mielec – Dębica. Inwestycja PLK, pozwoli na lepsze wykorzystanie potencjału regionu, poprawi dostępność transportową, a to zdecydowanie przełoży się na rozwój działalności gospodarczej. Przedsięwzięcie, realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego jest przykładem naszych konsekwentnych dążeń i działań dla zapewnienia sprawnej, komfortowej i bezpiecznej kolei w Polsce – powiedział Tomasz Poręba, Poseł Parlamentu Europejskiego.

Lepsza dostępność kolei na Podkarpaciu

Rewitalizacja trasy Mielec – Dębica, oznacza przywrócenie atrakcyjnych warunków przewozów na podkarpackiej linii. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h. Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia – to stacje i przystanki, które będą przebudowane. Podróżni skorzystają z komfortowych peronów z wiatami i funkcjonalnym oświetleniem. Będzie czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław. Przebudowa obejmie 32 km linii.

– Dzięki rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, stworzymy możliwości sprawnych i bezpiecznych połączeń kolejowych. Prace zapewnią wygodną obsługę pasażerów na stacjach i przystankach oraz komfort i bezpieczeństwo podróżowania na Podkarpaciu i między regionami. W grudniu 2020 r. będą mogły pojechać pierwsze pociągi pasażerskie z prędkością 120 km/h a towarowe – 70 km/h – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 PLN. Prace wykonuje PNUIK z Krakowa, spółka zależna PLK. Umowę podpisano po procedurze przetargowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (507)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (507)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5