Partnerzy serwisu:
Pasażer

Prace na E20. „Mewa” i „Przemyślanin” na objazdach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Prace na E20. „Mewa” i „Przemyślanin” na objazdach
fot. kf, zdjęcie ilustracyjne
W związku z rozpoczynającymi się pracami infrastrukturalnymi w rejonie Poznania dojdzie do pewnych zmian w organizacji komunikacji pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Innymi trasami pojadą dwa pociągi kierowane dotychczas przez Zbąszynek i Kostrzyn. Na największe utrudnienia muszą przygotować się korzystający z nocnego kursu Przemyśl – Szczecin.

W ciągu najbliższych tygodni rozpoczną się dwie podobne inwestycje realizowane w aglomeracji poznańskiej. W samym Poznaniu oraz w pobliskich Plewiskach powstaną wiadukty nad torami linii kolejowej nr 3 łączącej Warszawę z zachodnią granicą kraju w Kunowicach. Spowoduje to znaczne ograniczenie przepustowości magistrali E20 pomiędzy Poznaniem a Zbąszynkiem, bo na szlaku Poznań Główny – Palędzie czynny będzie tylko jeden tor.

Nocny pociąg Przemyśl – Szczecin nie pojedzie przez Poznań

Największe zmiany czekają pasażerów pociągów regionalnych Kolei Wielkopolskich i Polregio, bo duża ich część została odwołana. Nie oznacza to jednak, że utrudnienia nie będą dotyczyć korzystających z połączeń dalekobieżnych, choć zmiany nie będą dotyczyć połączeń z Warszawy do Berlina i z powrotem. – Od 13 marca zmienione zostały natomiast trasy pociągów IC „Mewa” relacji Warszawa – Świnoujście oraz IC „Przemyślanin” relacji Przemyśl – Szczecin – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

„Mewa” w obu kierunkach pojedzie swoją poprzednią trasą przez Krzyż, Choszczno i Stargard, będzie więc znów wykorzystywać podstawowy ciąg Poznań – Szczecin. Od kilku miesięcy pociąg kursował przez Zbąszynek w związku z trwającą modernizacją linii nr 351. Znacznie większe zmiany będą dotyczyć „Przemyślanina”. Ten już od nocy z 12 na 13 marca będzie całkowicie omijał Poznań.

Do Poznania dojedziemy wagonami grupy usteckiej


Jadąc z Przemyśla, pociąg dotrze do Wrocławia swoją dotychczasową trasą, a następnie zostanie skierowany przez Legnicę i Zieloną Górę do Rzepina. Na dalszym odcinku do Szczecina trasa nie ulegnie już zmianie. Zmiana nie oznacza jednak odcięcia Poznania od nocnego połączenia z Górnym Śląskiem, Małopolską czy Podkarpaciem. We Wrocławiu ze składu „Przemyślanina” wyłączone zostaną bowiem wagony w relacji do Ustki przez Poznań.

Miasto straci natomiast możliwość dojazdu na wczesny poranek do Szczecina oraz późnowieczornego powrotu. Kursów spinających te miasta jest jednak więcej. Zmiany mogą więc stanowić większy problem dla mieszkańców mniejszych miejscowości na trasie – Gryfina i Kostrzyna nad Odrą – przez które nie przejeżdżają pociągi kierowane podstawowym ciągiem przez Krzyż.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5