NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace na E20. „Mewa” i „Przemyślanin” na objazdach

| Kasper Fiszer 10.03.2022 5k

Prace na E20. „Mewa” i „Przemyślanin” na objazdach
fot. kf, zdjęcie ilustracyjne
W związku z rozpoczynającymi się pracami infrastrukturalnymi w rejonie Poznania dojdzie do pewnych zmian w organizacji komunikacji pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Innymi trasami pojadą dwa pociągi kierowane dotychczas przez Zbąszynek i Kostrzyn. Na największe utrudnienia muszą przygotować się korzystający z nocnego kursu Przemyśl – Szczecin.
W ciągu najbliższych tygodni rozpoczną się dwie podobne inwestycje realizowane w aglomeracji poznańskiej. W samym Poznaniu oraz w pobliskich Plewiskach powstaną wiadukty nad torami linii kolejowej nr 3 łączącej Warszawę z zachodnią granicą kraju w Kunowicach. Spowoduje to znaczne ograniczenie przepustowości magistrali E20 pomiędzy Poznaniem a Zbąszynkiem, bo na szlaku Poznań Główny – Palędzie czynny będzie tylko jeden tor.

Nocny pociąg Przemyśl – Szczecin nie pojedzie przez Poznań

Największe zmiany czekają pasażerów pociągów regionalnych Kolei Wielkopolskich i Polregio, bo duża ich część została odwołana. Nie oznacza to jednak, że utrudnienia nie będą dotyczyć korzystających z połączeń dalekobieżnych, choć zmiany nie będą dotyczyć połączeń z Warszawy do Berlina i z powrotem. – Od 13 marca zmienione zostały natomiast trasy pociągów IC „Mewa” relacji Warszawa – Świnoujście oraz IC „Przemyślanin” relacji Przemyśl – Szczecin – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

„Mewa” w obu kierunkach pojedzie swoją poprzednią trasą przez Krzyż, Choszczno i Stargard, będzie więc znów wykorzystywać podstawowy ciąg Poznań – Szczecin. Od kilku miesięcy pociąg kursował przez Zbąszynek w związku z trwającą modernizacją linii nr 351. Znacznie większe zmiany będą dotyczyć „Przemyślanina”. Ten już od nocy z 12 na 13 marca będzie całkowicie omijał Poznań.

Do Poznania dojedziemy wagonami grupy usteckiej


Jadąc z Przemyśla, pociąg dotrze do Wrocławia swoją dotychczasową trasą, a następnie zostanie skierowany przez Legnicę i Zieloną Górę do Rzepina. Na dalszym odcinku do Szczecina trasa nie ulegnie już zmianie. Zmiana nie oznacza jednak odcięcia Poznania od nocnego połączenia z Górnym Śląskiem, Małopolską czy Podkarpaciem. We Wrocławiu ze składu „Przemyślanina” wyłączone zostaną bowiem wagony w relacji do Ustki przez Poznań.

Miasto straci natomiast możliwość dojazdu na wczesny poranek do Szczecina oraz późnowieczornego powrotu. Kursów spinających te miasta jest jednak więcej. Zmiany mogą więc stanowić większy problem dla mieszkańców mniejszych miejscowości na trasie – Gryfina i Kostrzyna nad Odrą – przez które nie przejeżdżają pociągi kierowane podstawowym ciągiem przez Krzyż.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5