Partnerzy serwisu:
Pasażer

PR wciąż chcą bezpośredniego kursu Piła – Berlin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PR wciąż chcą bezpośredniego kursu Piła – Berlin
fot. Kasper FiszerCzy na dworzec Berlin Lichtenberg będzie można dojechać bezpośrednio z Piły?
Przewozy Regionalne nadal chcą uruchamiać bezpośrednie połączenie do Berlina z Piły, a nie jedynie z Krzyża. Samorządowa spółka wciąż szuka źródeł finansowania, które pozwoliłyby wydłużyć kurs. Na razie z połączeń uruchomionych w krótszej niż zakładano relacji korzysta kilkanaście do kilkudziesięciu podróżnych.

Przewozy Regionalne, które uruchomiły w marcu pociąg z Krzyża przez Gorzów Wielkopolski i Kostrzyn do Berlina, powracają do wcześniejszej koncepcji tego połączenia. Przewoźnik stara się wydłużyć trasę nowo uruchomionego kursu tak, by łączył on dworzec Berlin-Lichtenberg z Piłą. Na razie nie uzyskano jednak wsparcia finansowego, które pozwoliłoby na wjazd w głąb Wielkopolski, choć przewoźnik zapewnia, że negocjacje wciąż się toczą.

Stanowisko MIB jest niezmienne. A UMWW?

– Prowadzimy rozmowy w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, ale na tę chwilę nie mamy jeszcze żadnej wiążącej decyzji samorządu – mówi Joanna Bator, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Dotychczas jednak UMWW konsekwentnie odmawiał dotowania połączeń do Niemiec, tłumacząc to międzynarodowym, a nie przygranicznym charakterem takich potencjalnych kursów. Pociągi tego rodzaju mają być bowiem finansowane z budżetu centralnego.

Tymczasem wiadomo już na pewno, że pieniądze potrzebne do wydłużenia trasy do Piły nie będą pochodzić z tego źródła. – Z wnioskiem o rozpatrzenie możliwości dofinansowania połączenia wystąpiliśmy także do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Otrzymaliśmy już odpowiedź resortu transportu, że ze względów finansowych nie będzie możliwe objęcie dofinansowaniem tego kursu ze środków budżetu państwa – potwierdziła bowiem Joanna Bator.

Wyniki przewozowe pociągu z Krzyża są przeciętne

Póki co więc przewoźnik będzie realizował kursy na dotychczasowej trasie Krzyż – Berlin. Wyniki funkcjonującego od miesiąca połączenia nie są jednak imponujące. – Z bezpośredniego pociągu do Berlina korzysta od kilkunastu do kilkudziesięciu pasażerów – informuje Joanna Bator. Nadal zdarzają się więc sytuacje, kiedy realizująca poranny kurs jednostka jest zapełniona w bardzo niewielkim stopniu.

– Z prowadzonych przez nas badań wynika, że większą frekwencją odznacza się kurs powrotny z Berlina do Krzyża. Zazwyczaj korzysta z niego kilkadziesiąt osób – wskazuje jednak przedstawicielka przewoźnika. Nie wiadomo natomiast, czy uruchomienie pociągu bezprzesiadkowego jakkolwiek wpłynęło na liczbę podróżujących koleją na trasie Gorzów – Berlin, a więc czy dodatkowy pociąg jedynie przejął podróżujących dotychczas innymi składami, czy też przyciągnął nowych klientów.

Dane o łącznej liczbie podróżnych nie są gromadzone

– Nie mamy możliwości sprawdzenia, czy z nowego pociągu korzysta więcej pasażerów niż z połączeń przesiadkowych. Wynika to z faktu, że część podróżujących pociągami na trasie Krzyż – Kostrzyn najpierw kupuje bilety w taryfie krajowej, a później, po przesiadce, dokupuje bilety na pokładzie pociągu Die Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) u konduktora lub w biletomacie – tłumaczy rzecznik Przewozów Regionalnych. – Nie mamy możliwości monitorowania wielkości sprzedaży biletów w pociągach NEB. To zupełnie niezależny od nas przewoźnik – dodaje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5