Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PR: Reaktywacja linii Wałcz – Kalisz Pomorski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
05-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przewozy Regionalne

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PR: Reaktywacja linii Wałcz – Kalisz Pomorski
Zakup nowoczesnych "szynobusów" wraz z modernizacją infrastruktury kolejowej okazały się panaceum ratującym nierentowną kiedyś linię lokalną na odcinku Wałcz – Kalisz Pomorski.

Kolej do poprawki

Na początku XXI wieku ówczesne Polskie Koleje Państwowe zdecydowały się odstąpić od obsługi ponad tysiąca kilometrów dróg żelaznych z powodu nierentowności, która była efektem niedofinansowania kolei, postępującej degradacji infrastruktury i wydłużających się czasów przejazdu pociągów nierzadko prowadzonych nieekonomicznym taborem. Wszystko to sprawiło, że kolej przestała być konkurencyjna i atrakcyjna dla pasażerów. Kiedy po kilkunastoletniej przerwie we wrześniu 2012 roku na trasie ze Szczecina do Piły ponownie pojawiły się pociągi pasażerskie, starano się nie popełnić wcześniejszych błędów.

Taniej, szybciej, wygodniej

W rezultacie modernizacji linii kolejowej został przywrócony ruch między Wałczem a Kaliszem Pomorskim. Skrócono czas podróży, co pozwala na zwiększoną częstotliwość kursowania pociągów; poprawiony został standard obsługi podróżnych na peronach i w składach pasażerskich. Zakup lekkich pojazdów przyczynił się do poprawy rentowności połączenia, a – co przyznają sami pasażerowie – oferta Przewozów Regionalnych z atrakcyjnymi cenami biletów i komfortem podróży jest lepsza niż autobusów PKS. Najnowocześniejsze w Polsce szynobusy kupowane przez samorząd województwa zachodniopomorskiego z myślą o takich liniach to pojazdy zamawiane także przez koleje włoskie, czeskie i niemieckie: Smerfy (serii SA136, taki przydomek zyskały dzięki błękitnemu malowaniu) oraz Linki (SA139, taką nazwę nadał im producent – polska PESA). Końcowy etap produkcji w bydgoskiej fabryce pojazdu z tej rodziny można zobaczyć w najnowszym filmie opublikowanym na kanale PR w serwisie YouTube.

Pro publico bono

Wznowienie tego połączenia było niezwykle istotne z punktu widzenia społeczności lokalnych, które miały utrudniony dostęp do urzędów, ośrodków akademickich i specjalistycznej pomocy medycznej zlokalizowanej w większych aglomeracjach. A dodatkową zachętę do skorzystania z pociągu stanowią m.in.: klimatyzacja, wygodne siedzenia, łatwy dostęp do gniazdek elektrycznych pozwalających zasilać telefony komorkowe i komputery przenośne, drzwi otwierane automatycznie, uchwyty na rowery, ekologiczne toalety, przewijaki dla niemowląt, niska podłoga i inne udogodnienia dla niepełnosprawnych. W ten oto sposób samorząd, przewoźnik, producent i zarządca torów „grają w jednej drużynie”. Do dobrego łatwo się przyzwyczaić, dlatego wracający na kolej pasażerowie stawiają następne zadanie: wypracować jeszcze lepszy rozkład jazdy uwzględniający potrzeby wielu grup korzystających z różnych odcinków trasy Szczecin - Piła.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zachodniopomorskie: Obiecujące wyniki połączeń do Wałcza

Pasażer

Zachodniopomorskie: Obiecujące wyniki połączeń do Wałcza

jm, Rynek Kolejowy 01 listopada 2012

Nie zamkną linii Stargard – Wałcz – Piła

Infrastruktura

Nie zamkną linii Stargard – Wałcz – Piła

jm, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2013

Nie będzie ograniczenia oferty na trasie Szczecin – Piła

Pasażer

Nie będzie ograniczenia oferty na trasie Szczecin – Piła

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 15 stycznia 2015

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zachodniopomorskie: Obiecujące wyniki połączeń do Wałcza

Pasażer

Zachodniopomorskie: Obiecujące wyniki połączeń do Wałcza

jm, Rynek Kolejowy 01 listopada 2012

Nie zamkną linii Stargard – Wałcz – Piła

Infrastruktura

Nie zamkną linii Stargard – Wałcz – Piła

jm, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2013

Nie będzie ograniczenia oferty na trasie Szczecin – Piła

Pasażer

Nie będzie ograniczenia oferty na trasie Szczecin – Piła

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 15 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5