Partnerzy serwisu:
Pasażer

PR mają własną infolinię. Intercity też. A co ma pasażer? [Aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Intercity i Przewozy Regionalne od 1 stycznia mają odrębne infolinie. Spółki nie dogadały się w sprawie wspólnego prowadzenia informacji. Co gorsza, do pasażerów płyną sprzeczne komunikaty odnośnie tego, na której infolinii usłyszą informację o wszystkich pociągach.

Na portalu Facebook Przewozy Regionalne poinformowały, że 31 grudnia był ostatnim dniem udzielania informacji o połączeniach PR przez pracowników infolinii konkurencyjnej spółki PKP Intercity (nr tel. 19 757). "Od 1 stycznia 2013 r. informacje o naszych pociągach będzie można uzyskać pod nr tel. 703 20 20 20. Abonentów sieci T-Mobile zapraszamy pod numer 703 203 800." – można przeczytać na profilu PR. – Infolinia PKP IC udziela informacji na temat połączeń Przewozów Regionalnych – zaprzecza oburzony Michał Wrzosek z PKP Intercity.

A jak jest w drugą stronę? – Pasażerowie  korzystający z  nowej infolinii PR mogą uzyskać informację zarówno o pociągach PR jak i innych przewoźników – zapewniła Julia Wolska z Przewozów Regionalnych. Obaj przewoźnicy zapewniają więc, że informują na infolinii o pociągach konkurencji – mimo (oficjalnej) informacji na Facebooku PR. To po co w takim razie przewoźnikom dwie odrębne infolinie?

Po co dwie infolinie?

Zaważyła informacja od PKP PLK. – Przewozy Regionalne były za utrzymaniem wspólnej infolinii. Pomimo wielu spotkań i prowadzonej korespondencji nie zapadła żadna decyzja w tej sprawie. Natomiast do stworzenia własnej infolinii skłonił nas fakt, że pod koniec grudnia 2012 roku, PKP PLK poprosiły o podanie numeru telefonu dla klientów Przewozów Regionalnych, który ma być zamieszczany na plakatach stacyjnych. Prośba była związana z decyzją PKP Intercity, że pod dotychczasowym numerem infolinii od 2013 roku nie będą udzielane informacje o pociągach PR – mówi Julia  Wolska z  biura sprzedaży i komunikacji marketingowej Przewozów Regionalnych.

– Od wyjścia Przewozów Regionalnych z Grupy  PKP informacja PKP IC udziela takich danych pasażerom nie biorąc od Przewozów Regionalnych za to dodatkowych pieniędzy we wzajemnych rozliczeniach – zapewnia jednak Wrzosek. Jak dodaje, po 1 stycznia nic się w tej sprawie nie zmieniło.

To może lepiej autobusem?

"Rynek Kolejowy" zadzwonił anonimowo na infolinię PKP Intercity (nr tel. 19 757). Uzyskaliśmy informację np. o  połączeniu Warszawa Centralna – Poznań Wschód o godzinie 15:00. Składa się na nie Regioekspres Przewozów Regionalnych "Mewa" relacji Warszawa Centralna – Poznań Główny, oraz pociąg Kolei Wielkopolskich Poznań Główny – Poznań Wschód. W tym przypadku wygląda więc na to, że, tak jak mówi Michał Wrzosek, informacja o pociągach jest kompletna, łącznie z połączeniami PR i innych przewoźników.

Gorzej w Przewozach Regionalnych. Korzystając z nr tel. 703202020 nie można uzyskać informacji na temat porannego pociągu BWE z Warszawy do Berlina. „Nie obsługujemy połączeń do Berlina. Proszę kontaktować się z infolinią PKP Intercity” – powiadomiła nas osoba obsługująca infolinię. Zapytaliśmy również o możliwość przejazdu z Przemyśla do Szczecina. – Nasze połączenie będzie trwać ponad 20 godzin, z wieloma przesiadkami. Proszę zadzwonić do PKP Intercity, lub znaleźć połączenie autobusowe – dowiedzieliśmy się.


Wyjaśnienie

Przewozy Regionalne wyjaśniają, że wypowiedź o tym, że na Infolinii PR można uzyskać informacje o połączeniach innych przewoźników, była nieporozumieniem. Pracowniczka biura prasowego spółki Julia Wolska potwierdza, że Infolinia Przewozów Regionalnych udziela informacji tylko o połączeniach tego przewoźnika.

Według Piotra Olszewskiego z Przewozów Regionalnych, PKP Intercity 4 stycznia przesłało do jego spółki informację o wydłużeniu okresu informowania pasażerów przez pracowników infolinii PKP IC o połączeniach PR - ale tylko do 10 lutego.


Brak odpowiedzi z PKP Intercity?

Przewozy Regionalne przesłały kolejne informacje do redakcji "Rynku Kolejowego" - Od stycznia 2012 roku Przewozy Regionalne otrzymywały pierwsze faktury z PKP Intercity za usługę związaną z obsługą infolinii - wyjawiła Julia Wolska.

- Po otrzymaniu pierwszych faktur uznaliśmy, że można ograniczyć koszty funkcjonowania i obsługi infolinii dla 2 przewoźników. Pomimo przedstawienia konkretnych propozycji IC  nie uzyskaliśmy odpowiedzi. W związku z informacją otrzymana od PKP PLK (o tym, że PKP Intercity przestanie informować o pociągach PR - przyp. RK), i w trosce o naszych pasażerów postanowiliśmy jak najszybciej uruchomić własną infolinię - stwierdziła Wolska.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5