NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PR Łódź: Praca eksploatacyjna będzie nieco mniejsza

| Kasper Fiszer 24.11.2016 6

PR Łódź: Praca eksploatacyjna będzie nieco mniejsza
Pociąg PR Łódźfot. Kasper Fiszer
Poza skierowaniem większości pociągów na nowy podziemny dworzec Łódź Fabryczna rozkład jazdy pociągów Przewozów Regionalnych w regionie łódzkim zmieni się nieznacznie. Najważniejszą zmianą jest przywrócenie wjazdu do Koluszek dla części kursów z Tomaszowa Mazowieckiego. Ma pozwolić to na dogodniejsze skomunikowania, ale też wydłuży czas przejazdu do stolicy regionu.
Łódzki oddział Przewozów Regionalnych zaprezentował dziś szczegółowo nowy rozkład jazdy swoich pociągów wchodzący w życie 11 grudnia. Wśród niezapowiedzianych dotychczas zmian najważniejszą jest częściowy powrót połączeń z Łodzi w kierunku Częstochowy i Tomaszowa Mazowieckiego do Koluszek. Do węzła przesiadkowego wjedzie łącznie osiem par pociągów (pięć do Częstochowy i po jednej do Radomska, Opoczna i Tomaszowa Mazowieckiego).

Interesy pasażerów są trudne do pogodzenia

Jak tłumaczyła naczelnik działu konstrukcji rozkładu jazdy PR Łódź Iwona Jendrychowska, przewoźnik chce zapewnić możliwość dogodnego dojazdu na skomunikowania w porach dojazdów do szkół i do pracy. Oceniła też przyjęte rozwiązanie jako kompromisowe. – Trudno jest pogodzić interesy różnych grup pasażerów: tych, którzy chcą dojechać na przesiadkę, i tych, którym zależy na czasie dojazdu do Łodzi – wskazywała. Przejazd przez Koluszki wydłuża łączny czas podróży o ok. 12 minut.

Spółka uruchomi też więcej pociągów w relacjach dłuższych niż dotychczas – głównie na linii częstochowskiej. – Chcemy odejść od krótkich relacji typu Radomsko – Częstochowa – wskazywała Iwona Jendrychowska. Wszystkie pociągi z Częstochowy dojadą więc co najmniej do Piotrkowa Trybunalskiego, a większość – aż osiem – do Łodzi. Kolejny kurs pojedzie z Piotrkowa Trybunalskiego do stolicy regionu.

Otwarcie Fabrycznej zmniejsza łączną pracę eksploatacyjną

Łączna praca eksploatacyjna wykonywana przez pociągi PR w regionie łódzkim ma się nieco zmniejszyć. Wynika to z otwarcia dworca Łódź Fabryczna (dokąd skierowana zostanie znakomita większość kursów od strony Koluszek), który leży bliżej stacji Widzew niż Kaliska, i z przejęcia weekendowych pociągów do Warszawy przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. PR uruchomią natomiast więcej połączeń do stolicy w dni robocze (siedem zamiast sześciu).

– Dziennie uruchomimy średnio 140 kursów – obliczył Krzysztof Urbaniak, dyrektor łóðzkiego oddziału PR. Na większości tras w regionie rozkład jazdy zmieni się jedynie nieznacznie. W komunikacji międzyregionalnej, podobnie jak dziś, dwa pociągi dziennie połączą Łódź z Wrocławiem, cztery z Poznaniem, jeden dodatkowy z Ostrowem Wielkopolskim i jeden z Toruniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5