Prawie 20 tysięcy klientów Przewozów Regionalnych skorzystało już z 15 automatów biletowych uchomionych na terenie działania Śląskiego Zakładów Przewozów Regionalnych
w Katowicach.
"Mogło by się wydawać, że gros z tych osób to osoby młode, ale przy automatach można niejednokrotnie zobaczyć osoby starsze. Automaty biletowe zyskały już zaufanie naszych klientów, co odzwierciedla się w tendencji wzrostowej w ilości osób, z nich korzystających." - pisze w komunikacie śląski oddział Przewozów Regionalnych.
Wszystkie automaty biletowe są czynne 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. W automatach można nabyć bilety w bezpośrednich relacjach, na wszystkie rodzaje pociągów obsługiwanych przez spółkę Przewozy Regionalne, ze stacji na której automat biletowy został zainstalowany. Bilety okresowe dostępne są w 7-dniowej przedsprzedaży, pozostałe na wyjazd w dniu zakupu. Automat jest łatwy w obsłudze. Posiada 15-to calowy ekran dotykowy, za pomocą którego intuicyjne menu w kilka sekund „krok po kroku” prowadzi pasażera do wyboru właściwego biletu z najkorzystniejszą ofertą dla klienta.
Można jeszcze przyspieszyć i tak krótki czas w jakim kupuje się bilet, wykorzystując opcję „szybkiego wyboru”. W chwili obecnej można płacić bilonem: 10, 20, 50 groszowym, 1, 2, 5 złotowym i banknotami o nominałach 10 , 20, 50, 100 i 200 złotych – automaty bez problemu wydają resztę. W przyszłości będzie można dokonywać płatności również kartami płatniczymi.
"Oczywiście mogą zdarzyć się sporadyczne przypadki niewłaściwego działania automatów biletowych. Ich przyczyną może być na przykład chwilowy brak zasilania. Nasi klienci mają do dyspozycji numer telefonu (w Katowicach) 782 55 49 68 do godz. 21.00, pod którym mogą zgłaszać nieprawidłowości." - informują śląskie Przewozy Regionalne.
Informacja ta jest odpowiedzią na artykuły prasowe, w których niektórzy klienci przewozów regionalnych skarżyli się, że automaty nie są niezawodne i mogą nie wydawać biletów lub pieniędzy, a nie ma na nich informacji, gdzie się zgłosić, gdy wystąpi taka syruacja (czytaj tutaj).
Cały czas do dyspozycji klientów Przewozów Regionalnych są pracownicy 2 kas biletowych usytuowanych w Katowicach na peronie 4 i 3 kas przy ul. Konopnickiej 1.