Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Strzeszyn: Krótkotrwałe utrudnienia na zmodernizowanej linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań Strzeszyn: Krótkotrwałe utrudnienia na zmodernizowanej linii
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP PLK
Na przebudowanym przystanku Poznań Strzeszyn na linii 354 wprowadzono zmiany dezorganizujące obsługę pasażerów – zauważył jeden z podróżnych. Pociągi odjeżdżały z niewłaściwego peronu, a rogatki na przejeździe strzeżonym nie działały. PKP PLK wyjaśnia, że przyczyną były tymczasowe zmiany w organizacji ruchu, obecnie zaś sytuacja wróciła do normy.

O sprawie poinformował nas pragnący zachować anonimowość Czytelnik. Według jego obserwacji sprzed kilku dni nowo oddane do użytku perony wraz z układem torowym nie były w pełni wykorzystywane. Co gorsza, pasażerowie otrzymywali błędne informacje co do peronów, z których odjeżdżały pociągi. – Pociągi zarówno z Piły, jak i do Piły kursują jednym torem (tym właściwym w kierunku Poznania). Żadnej informacji na peronie. Zapowiedzi [głoszą], że pociąg wjedzie na peron 1, a wjeżdża na peron 2 – relacjonuje nasz informator.

Na tym jednak jego krytyczne uwagi się nie kończą. – Przejazd na ul. Biskupińskiej nie działa. Zapory nie opuszczają się. Pociąg dojeżdżając do przejazdu zwalnia, a nawet zatrzymuje się – opisuje sytuację Czytelnik. Taki widok dezorientuje kierowców, z których część przejeżdża przed nadjeżdżającym lub już stojącym pociągiem. Wprawdzie pod znakami „STOP” zawieszono tabliczki o niedziałającej sygnalizacji, jednak ruchem na przejeździe nikt nie kierował. – Co jest grane? Wydano miliony, a przejazd już się zepsuł? – pyta autor listu do redakcji.

– Opisana sytuacja na przystanku Poznań Strzeszyn związana była z wprowadzoną w dniach 8-15 kwietnia zmienioną organizacją ruchu – tłumaczy Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP PLK. Pociągi jeździły wprawdzie zgodnie z rozkładem jazdy, jednak konieczne było kierowanie ich tylko na jeden z dwóch torów, stąd zatrzymanie części z nich przy innym peronie, niż wskazany w rozkładzie. – Z tego względu były też umieszczone informacje o peronach, przy których zatrzymywały się pociągi – twierdzi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie uzyskaliśmy wyjaśnienia, czym była spowodowana wspomniana zmiana w organizacji.

Jak dodaje, również z tego powodu na przejeździe wprowadzono czasowo zmienione oznakowanie. Prędkość pociągów została w tym czasie ograniczona do 20 km/h. – Pociągi podawały dodatkowe sygnały dźwiękowe – informuje Śledziński. Wszystkie wymienione zmiany zostały już wycofane, a obsługa pasażerów na przystanku odbywa się obecnie w normalnym trybie.

Linia 354 Poznań – Piła Główna przeszła niedawno gruntowną modernizację. Prace objęły wymianę torowiska wraz z całą infrastrukturą stacyjną, poprawę bezpieczeństwa na przejazdach, a także budowę nowych przystanków. Zwiększono prędkość pociągów, co przełożyło się na skrócenie czasu przejazdów pociągów. W przyszłości PKP PLK planuje częściowe uzupełnienie brakującego odcinka drugiego toru wraz z mostem przez Wartę w Obornikach Wielkopolskich – trwa opracowywanie studium wykonalności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5