NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Poznań: Późniejsze odjazdy wieczornych pociągów z Antoninka. Łatwiej wrócić z pracy

| Kasper Fiszer 11.03.2023 1,6k

Poznań: Późniejsze odjazdy wieczornych pociągów z Antoninka. Łatwiej wrócić z pracy
fot. Koefbac, lic. Domena publiczna
Marcowa korekta rozkładu jazdy pociągów przynosi niewielkie zmiany na trasie z Poznania do Swarzędza. Ich część może znacznie ułatwić życie pracującym w dużych zakładach na poznańskim Antoninku. Łatwiej będzie teraz powrócić do domu z popołudniowej zmiany kończącej się o godz. 22:00.
Do naszej redakcji docierały sygnały od czytelników mających problemy z dojazdem do pracy na poznańskim Antoninku. Kończący swoją zmianę o 22:00 nie mogli skorzystać z połączeń Kolei Wielkopolskich, bo ostatni w ciągu dnia pociąg do Poznania Głównego odjeżdżał właśnie o 22:00. Osiem minut później odprawiano z przystanku kurs do Swarzędza, Wrześni i Konina – równiez w tym przypadku szanse na zdążenie naperon nie były duże.

Niewielkie zmiany o sporym znaczeniu praktycznym

– Od 12 marca godziny odjazdów ze stacji Poznań-Antoninek przedstawiają się następująco: pociąg do Poznania Głównego odjeżdża o 22:13, a do Konina – o 22:16 – poinformowało nas Biuro Komunikacji Zewnętrznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Po przesiadce na Dworcu Głównym będzie można kontynuować podróż m.in. do Wągrowca czy Gniezna. Dodatkowo kolejny kurs do Konina odjedzie z Antoninka po 23:00.

UMWW podkreśla, że dotychczas do samorządu nie trafiały uwagi o niedostosowaniu rozkładu do potrzeb pasażerów. Zapewnia jednak, że chce oferować kończącym pracę w poznańskich zakładach o 22:00 możliwość powrotu do domów w najważniejszych miastach regionu. Dojazd do dworca głównego może jednak odbywać się także komunikacją miejską.

Rozkład jazdy zawsze ma charakter kompromisowy

– Należy zaznaczyć, że rozkład jazdy jest kompromisem pomiędzy poszczególnymi grupami osób dojeżdżającymi do pracy – stwierdzają służby prasowe samorządu. Zachęcają one mieszkańców do brania udziału w przeprowadzanych cyklicznie badaniach, podczas których można złożyć wniosek o wprowadzenie korekt. Ważnym czynnikiem wpływającym na ostateczny kształt grafiku połączeń pozostaje jednak obecnie także możliwość wykorzystania infrastruktury, która na kilku ważnych odcinkach w województwie wielkopolskim wciąż jest remontowana.

Ważnym czynnikiem są też możliwości taborowe przewoźników. – Zadaniem organizatora jest zapewnienie jak najlepszej oferty dla jak największej grupy podróżnych – podkreśla samorząd. Nie wskazuje on na inne istotne zmiany planowane na trasie do Swarzędza i Konina w najbliższych miesiącach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5