Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Gł. z dodatkowym peronem i dłuższym tunelem: Jedna oferta w budżecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań Gł. z dodatkowym peronem i dłuższym tunelem: Jedna oferta w budżecie
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na projekt i budowę nowego dwukrawędziowego peronu 3a od strony dworca PKS. Do peronu zostanie dociągnięty też tunel – z wyprowadzeniem w kierunku dworca PKS. Wpłynęło pięć ofert, ale tylko jedna mieści się w budżecie zamawiającego, który sięga niemal kwoty 120 mln zł brutto.

Przedmiotem przetargu, prowadzonego w formule projektuj i buduj, jest dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego. Zakres prac obejmuje budowę dwukrawędziowego peronu 3a o długości ok. 416/417 m pomiędzy przesuwanym torem nr 33 (14) oraz nowo projektowanym torem nr 16 oraz przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego w kierunku nowego peronu.

W ramach przedmiotowej inwestycji przyjęto do realizacji budowę tunelu wraz z wyjściem na dworzec PKS. Przejście podziemne zlokalizowano pod torami nr 10 i 14 (33) wraz z poprzecznym przejściem pod peronem nr 3a, torem nr 16, placem manewrowym PKS z wyjściem na wysepkę zlokalizowaną przy dworcu PKS.

Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym mają zostać wykonane: winda łącząca przedłużone przejście podziemne z budynkiem dworca z przystankiem na poziomie peronu nr 3a, schody ruchome pomiędzy peronem nr 3a a budynkiem dworca oraz schody schody prowadzące z przedłużonego przejścia podziemnego na PKS.

Dzisiaj (7 listopada) minął termin składania ofert. Wpłynęło pięć ofert. Najtaniej prace jest w stanie wykonać Colas Rail, które zaoferowało 119,5 mln zł brutto, co idealnie mieści się w budżecie zamawiającego. Firma zaproponowała też najkrótsze terminy realizacji prac budowlanych – 28 miesięcy od podpisania umowy na prace budowlane (co, wraz z projektowaniem i odbiorami, daje 37 miesięcy).

Pozostałe oferty przekraczają budżet zamawiającego, czasem nawet znacznie. Alusta zaproponowała 203,2 mln zł brutto i 33 miesiące na prace budowlane (co daje 42 miesiące dla całości zamówienia). Budimex jest w stanie wykonać prace za 188,9 mln zł brutto w terminie 33 miesięcy (całość w terminie 42 miesięcy). PORR zaproponował 169,4 mln zł brutto i 30 miesięcy (całość – 39 miesięcy), a Trakcja PRKiI – 177,5 mln zł brutto i 30 miesięcy (całość – 39 miesięcy).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij