Na mostach na Kanale Warta – Gopło i Kanale Grójeckim na linii E20 odbyły się próby obciążeniowe.
Jak informuje PKP PLK, w czasie prób obciążeniowych zespół ekspertów dokładnie zbadał wszystkie parametry przebudowanych mostów między Koninem a Kołem. Z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń sprawdzono „zachowanie” gotowych już obiektów w trakcie przejazdu lokomotywy. Próby przeprowadzone w środę i czwartek potwierdziły, że mosty spełniają wymagane standardy.
Próby były tzw. próbami dynamicznymi. Do testów wykorzystano lokomotywę Gama. Ważący ponad 80 ton i długi na prawie 20 metrów pojazd kilkukrotnie przejeżdżał każdym torem na obu obiektach: na moście na Kanale Warta – Gopło z prędkością 140 km/h, na Kanale Grójeckim o 20 km/h szybciej. To docelowe prędkości, które będą obowiązywać na mostach.
Obiekty po modernizacji są bardziej wytrzymałe. Na 40 metrowym moście na Kanale Grójeckim wymieniono ważącą 160 ton stalową kratownicę. Obiekt na Kanale Warta – Gopło – długi na 25 metrów – zyskał nową, żelbetowo-stalową konstrukcję. Na obu mostach ułożono nowe tory i zamontowano sieć trakcyjną.
Próby obciążeniowe były ostatnim testem nowych obiektów przed wznowieniem ruchu na linii Poznań – Konin - Warszawa. Od niedzieli 9 czerwca, pociągi ponownie będą jeździć odcinku m.in. przez Konin i Koło. Lepszy komfort podróży zapewnią zmodernizowane perony. Pasażerowie korzystają z nich już m.in. w Podstolicach i Koninie, od niedzieli dostępne będą nowe perony w Kole.
Więcej o modernizacji linii E20
piszemy w tym wątku.