Partnerzy serwisu:
Pasażer

PLK o majowych utrudnieniach na linii nr 14 [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Za niespełna tydzień zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna remont linii sieradzkiej na odcinku Pabianice – Łask. Dopiero teraz poznaliśmy szczegóły zmian w organizacji ruchu, do których dojdzie 20 maja.

Już w połowie kwietnia staraliśmy się dowiedzieć, jak duża będzie skala utrudnień czekających na podróżnych w czasie remontu łódzkiego odcinka linii nr 14. PKP PLK miała zarządzić zastępczy rozkład jazdy 30 kwietnia, ale przewoźnicy i pasażerowie poznali go dopiero teraz, mimo że do zmian dojdzie już 16 maja. Majowe prace mają przygotować infrastrukturę do zapowiadanej modernizacji całej linii, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do połowy 2020 r. 

O zmianach w specjalnym komunikacie informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Największe utrudnienia czekają na pasażerów w okresie 20–29 maja, kiedy to na wskazanym odcinku uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Za połączenia w godzinach szczytu Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi jednocześnie od 2 do 3 autobusów. Spółka przygotowała dodatkowe rozkłady jazdy i informacje o postojach. 

Majowy remont nie został ujęty we wcześniej zarządzonym rozkładzie jazdy

Spółka podkreśla, że remont nie został ujęty w obowiązującym od  11 marca do 9 czerwca rozkładzie jazdy. – Dla wyjaśnienia nie ujętych zmian: W ramach prac (16.05- 6.06) będą m.in. montowane 4 rozjazdy. Usprawnią znacząco ruch pociągów na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola linii nr 14 podczas modernizacji trasy. Efektem modernizacji linii kolejowej nr 14 będzie krótsza, lepsza podróż i wzrost bezpieczeństwa – poinformowała PKP PLK na twitterze. Zarządca infrastruktury nie przygotował zbiorczej informacji o zmianach w rozkładzie jazdy.

Prace w fazach

W okresie 16 maja – 6 czerwca na odcinku Pabianice – Łask mają zostać wykonane inwestycje polegające na zabudowie rozjazdów na przystanku osobowym Dobroń, co pozwoli na mijanie się w tym miejscu pociągów i zwiększy przepustowość linii podczas zaplanowanej modernizacji. Prace te spowodują poważne zmiany w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów relacji Łódź – Sieradz – Łódź. Zostały one podzielone na trzy fazy:

Faza I

W dniach 16–19 maja zostanie wprowadzony ruch jednotorowy na odcinku Pabianice – Łask  w godzinach 22:00 – 02:10, co będzie przyczyną zmiany rozkładu jazdy dwóch ostatnich pociągów z Łodzi do Sieradza i ostatniego pociągu z Sieradza do Łodzi.

Faza II

Najtrudniejsza faza prac zostanie przeprowadzona od 20 do 29 maja. Przez te 10 dni na odcinku Pabianice – Łask będzie wprowadzony całodobowo ruch jednotorowy dwukierunkowy. Oznacza to bardzo duże ograniczenie przepustowości linii. Z 34 pociągów w pełnej relacji przejedzie tylko 8 składów. Cztery w godzinach porannych z Sieradza do Łodzi i cztery w godzinach popołudniowych z Łodzi do Sieradza. Pozostałe 26 pociągów na odcinku Pabianice – Łask zostanie obsłużonych Zastępczą Komunikacją Autobusową. Postoje będą zorganizowane w Pabianicach i Łasku przy stacjach kolejowych, natomiast w Chechle, Dobroniu i Kolumnie w wyznaczonych miejscach w ciągu drogi wojewódzkiej 482.

Faza III

Ostatnia faza prac potrwa od 30 maja do 6 czerwca – w tym terminie na odcinku Pabianice – Łask w godzinach 22:00 – 02:00 zostanie wprowadzona całkowita przerwa w ruchu pociągów. Dwa ostanie pociągi w relacji Łódź – Sieradz i ostatni z Sieradza do Łodzi zostaną pomiędzy Pabianicami a Łaskiem obsłużone Zastępczą Komunikacją Autobusową. Ulotki z rozkładem jazdy dla okresu od 16 maja do 6 czerwca 2018 r. dostępne będą w kasach oraz  u kierowników pociągów od 14 maja.

Od dnia 10 czerwca 2018 r. rozpoczną się natomiast planowe prace remontowe linii Łódź Kaliska – Sieradz, które potrwają do połowy 2020 r.

Aktualizacja: Informacje PKP PLK 

Po południu swoją informację na temat zmian na linii nr 14 przedstawiła również PKP PLK. Jak czytamy, od 16 maja do 6 czerwca potrwają prace przygotowawcze do modernizacji linii Zduńska Wola – Łódź Kaliska. W tym czasie PLK zamontują 4 dodatkowe rozjazdy na tymczasowym posterunku Dobroń. Posterunek „podzieli” długi, ponad 16-kilometrowy odcinek Pabianice – Łask na dwa szlaki: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. – Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych na linii nr 14 podczas jej modernizacji. Prace przygotowawcze wymagają zmiany rozkładu jazdy – pisze zarządca infrastruktury i prosi pasażerów o wyrozumiałość.

W maju działania zaczną się na stacji Zduńska Wola. Od 10 czerwca ruszą główne prace na szlakach Łask – Gajewniki i Gajewniki – Zduńska Wola oraz stacji Łask – potrwają do I kwartału 2019 roku. Następnie będą roboty na szlakach Łódź Kaliska – Retkinia, Retkinia – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń wraz ze stacją Lublinek i Pabianice. Ten etap zakończy się w I kwartale 2020 roku. W końcowej fazie planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice oraz likwidację tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał 2020 roku. 

Krótsze podróże z Łodzi do  Zduńskiej Woli

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 skróci się czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą o ok. 15 minut. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna pasażerowie zyskają oczekiwany komfort obsługi. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście zapewnią tez pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów i wyposażenie ich w m.in. nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zwiększy poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Koszt inwestycji wynosi 346 mln zł brutto, 290 mln zł netto – informuje PLK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5