NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK o majowych utrudnieniach na linii nr 14 [aktualizacja]

| inf. pras./jm, Rynek Kolejowy 10.05.2018 4,2k

PLK o majowych utrudnieniach na linii nr 14 [aktualizacja]
fot. Kasper Fiszer
PLK o majowych utrudnieniach na linii nr 14 [aktualizacja]
PLK o majowych utrudnieniach na linii nr 14 [aktualizacja]
Za niespełna tydzień zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna remont linii sieradzkiej na odcinku Pabianice – Łask. Dopiero teraz poznaliśmy szczegóły zmian w organizacji ruchu, do których dojdzie 20 maja.
Już w połowie kwietnia staraliśmy się dowiedzieć, jak duża będzie skala utrudnień czekających na podróżnych w czasie remontu łódzkiego odcinka linii nr 14. PKP PLK miała zarządzić zastępczy rozkład jazdy 30 kwietnia, ale przewoźnicy i pasażerowie poznali go dopiero teraz, mimo że do zmian dojdzie już 16 maja. Majowe prace mają przygotować infrastrukturę do zapowiadanej modernizacji całej linii, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do połowy 2020 r. 

O zmianach w specjalnym komunikacie informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Największe utrudnienia czekają na pasażerów w okresie 20–29 maja, kiedy to na wskazanym odcinku uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Za połączenia w godzinach szczytu Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi jednocześnie od 2 do 3 autobusów. Spółka przygotowała dodatkowe rozkłady jazdy i informacje o postojach. 

Majowy remont nie został ujęty we wcześniej zarządzonym rozkładzie jazdy

Spółka podkreśla, że remont nie został ujęty w obowiązującym od  11 marca do 9 czerwca rozkładzie jazdy. – Dla wyjaśnienia nie ujętych zmian: W ramach prac (16.05- 6.06) będą m.in. montowane 4 rozjazdy. Usprawnią znacząco ruch pociągów na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola linii nr 14 podczas modernizacji trasy. Efektem modernizacji linii kolejowej nr 14 będzie krótsza, lepsza podróż i wzrost bezpieczeństwa – poinformowała PKP PLK na twitterze. Zarządca infrastruktury nie przygotował zbiorczej informacji o zmianach w rozkładzie jazdy.

Prace w fazach

W okresie 16 maja – 6 czerwca na odcinku Pabianice – Łask mają zostać wykonane inwestycje polegające na zabudowie rozjazdów na przystanku osobowym Dobroń, co pozwoli na mijanie się w tym miejscu pociągów i zwiększy przepustowość linii podczas zaplanowanej modernizacji. Prace te spowodują poważne zmiany w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów relacji Łódź – Sieradz – Łódź. Zostały one podzielone na trzy fazy:

Faza I

W dniach 16–19 maja zostanie wprowadzony ruch jednotorowy na odcinku Pabianice – Łask  w godzinach 22:00 – 02:10, co będzie przyczyną zmiany rozkładu jazdy dwóch ostatnich pociągów z Łodzi do Sieradza i ostatniego pociągu z Sieradza do Łodzi.

Faza II

Najtrudniejsza faza prac zostanie przeprowadzona od 20 do 29 maja. Przez te 10 dni na odcinku Pabianice – Łask będzie wprowadzony całodobowo ruch jednotorowy dwukierunkowy. Oznacza to bardzo duże ograniczenie przepustowości linii. Z 34 pociągów w pełnej relacji przejedzie tylko 8 składów. Cztery w godzinach porannych z Sieradza do Łodzi i cztery w godzinach popołudniowych z Łodzi do Sieradza. Pozostałe 26 pociągów na odcinku Pabianice – Łask zostanie obsłużonych Zastępczą Komunikacją Autobusową. Postoje będą zorganizowane w Pabianicach i Łasku przy stacjach kolejowych, natomiast w Chechle, Dobroniu i Kolumnie w wyznaczonych miejscach w ciągu drogi wojewódzkiej 482.

Faza III

Ostatnia faza prac potrwa od 30 maja do 6 czerwca – w tym terminie na odcinku Pabianice – Łask w godzinach 22:00 – 02:00 zostanie wprowadzona całkowita przerwa w ruchu pociągów. Dwa ostanie pociągi w relacji Łódź – Sieradz i ostatni z Sieradza do Łodzi zostaną pomiędzy Pabianicami a Łaskiem obsłużone Zastępczą Komunikacją Autobusową. Ulotki z rozkładem jazdy dla okresu od 16 maja do 6 czerwca 2018 r. dostępne będą w kasach oraz  u kierowników pociągów od 14 maja.

Od dnia 10 czerwca 2018 r. rozpoczną się natomiast planowe prace remontowe linii Łódź Kaliska – Sieradz, które potrwają do połowy 2020 r.

Aktualizacja: Informacje PKP PLK 

Po południu swoją informację na temat zmian na linii nr 14 przedstawiła również PKP PLK. Jak czytamy, od 16 maja do 6 czerwca potrwają prace przygotowawcze do modernizacji linii Zduńska Wola – Łódź Kaliska. W tym czasie PLK zamontują 4 dodatkowe rozjazdy na tymczasowym posterunku Dobroń. Posterunek „podzieli” długi, ponad 16-kilometrowy odcinek Pabianice – Łask na dwa szlaki: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. – Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych na linii nr 14 podczas jej modernizacji. Prace przygotowawcze wymagają zmiany rozkładu jazdy – pisze zarządca infrastruktury i prosi pasażerów o wyrozumiałość.

W maju działania zaczną się na stacji Zduńska Wola. Od 10 czerwca ruszą główne prace na szlakach Łask – Gajewniki i Gajewniki – Zduńska Wola oraz stacji Łask – potrwają do I kwartału 2019 roku. Następnie będą roboty na szlakach Łódź Kaliska – Retkinia, Retkinia – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń wraz ze stacją Lublinek i Pabianice. Ten etap zakończy się w I kwartale 2020 roku. W końcowej fazie planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice oraz likwidację tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał 2020 roku. 

Krótsze podróże z Łodzi do  Zduńskiej Woli

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 skróci się czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą o ok. 15 minut. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna pasażerowie zyskają oczekiwany komfort obsługi. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście zapewnią tez pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów i wyposażenie ich w m.in. nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zwiększy poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Koszt inwestycji wynosi 346 mln zł brutto, 290 mln zł netto – informuje PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5