Fot. Gabriel Tendera, CC BY-SA 2.5Powstanie studium wykonalności dla odcinka Opole – Kluczbork
PLK rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii dla odcinków linii nr 301 i 293. Wykonawca będzie musiał przygotować kilka wariantów prac. Na wybór wariantu trzeba będzie poczekać co najmniej rok.
PKP PLK rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 301 i 293 na odcinku Opole – Kluczbork”. Inwestycja realizowana ma być ze środków unijnych pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Studium wykonalności będzie stanowić obligatoryjny załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu i musi być opracowane zgodnie z obowiązującą metodologią, zasadami i wytycznymi w przedmiotowym zakresie.
Rewitalizacja odcinka z Opola do Kluczborka jest częścią większego przedsięwzięcia organizowanego przez PKP PLK i władze województwa opolskiego. Chodzi tutaj o projekt pod nazwą „Polepszenie jakości świadczonych usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych o znaczeniu regionalnym". List intencyjny w tej sprawie Zarząd Województwa Opolskiego i PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 11 lutego 2015 roku.
Cały ten projekt dotyczy trzech odcinków linii ważnych dla lokalnej komunikacji kolejowej Opolszczyzny: Nysa – Opole (nr 287), Opole – Kluczbork (nr 301 i nr 293) i Nysa – Brzeg (nr 288). Planowane na tych liniach prace zakładają poprawę warunków dla wykorzystania transportu kolejowego w komunikacji regionalnej oraz poprawę bezpieczeństwa i standardu obsługi podróżnych. Prace remontowo-rewitalizacyjne istotnie uzupełnią dotychczasowe efekty poprawy sieci kolejowej w województwie opolskim.
Najpierw jednak potrzebne jest studium wykonalności, na wykonanie którego wykonawca będzie miał 265 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający oceniać będzie oferty pod kątem ceny, która stanowić będzie 80% oceny przetargowej oraz pod kątem analizy wariantów inwestycji oraz porównania kosztów do korzyści, co stanowić będzie 20% oceny przetargowej. Termin składania ofert mija 17 października tego roku.
Wykonawca będzie miała za zadanie przeprowadzić rozpoznanie terenu mające na celu empiryczne zbadanie stanu istniejącego. Jego zadanie składać się będzie z dwóch etapów. W pierwszej fazie przygotowywania dokumentacji, wykonawca będzie musiał dokonać analizy społeczno-gospodarczej, analizy rynku usług transportowych wraz z prognozami ruchu i analizy stanu istniejącego infrastruktury i taboru. W drugim etapie firma będzie musiała na podstawie analizy wariantów inwestycji oraz kosztów i korzyści przygotować opracowanie szczegółowych wariantów inwestycyjnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.