NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)

| PKP PLK 31.10.2016 723

Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Nowy peron w Marciszowie Fot. PKP PLK
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)
– Modernizowana przez PKP PLK trasa pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą zapewnia wygodny dojazd do szkół, pracy, na górskie wyprawy w Rudawy Janowickie i Karkonosze. Dolny Śląsk w ostatnich latach zyskał kilkadziesiąt zmodernizowanych peronów – informuje PKP PLK.
PKP PLK na modernizację linii z Wrocławia do Jeleniej Góry przeznaczyły już ponad 400 mln zł. Poprawiła się obsługa pasażerów m.in. na stacji Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Kąty Wrocławskie, Wojanów, Jelenia Góra. Zmodernizowane są przystanki i stacje także na trasach: Wrocław – Rawicz oraz Zgorzelec – Legnica Wrocław – Opole.

W Rudawy Janowickie z nowych peronów

W ramach przebudowy toru na górskim odcinku Marciszów – Janowice Wielkie nie tylko sprawniej pojadą pociągi. Wygodniejszy dostęp do wagonów zapewnią nowe, wyższe perony w Marciszowie, Ciechanowicach, Janowicach Wielkich. Wszystkie mają nową nawierzchnię, lepsze oświetlenie i nagłośnienie. Perony są czytelnie oznakowane oraz wyposażone w siedzenia i tablice informacyjne. Perony w Janowicach Wielkich mają dodatkowo zamontowany system dynamicznej informacji dla podróżnych.

– Poza peronami PLK zmodernizowały m.in. 10 km toru oraz wymieniły 12 rozjazdów. Podniósł się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 9 przejazdach jest nowa nawierzchnia, a 7 ma nowe urządzenia zabezpieczające. Odnowiono też 23 obiekty inżynieryjne, w tym 5 mostów i 4 wiadukty – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zmodernizowany tor i odnowione obiekty pozwoliły na likwidację ograniczeń prędkości. Pociągi mogą pokonywać ten górski odcinek linii z prędkością do 100 km/h. Koszt robót wynosi 51 mln zł (brutto). Prace zakończą się w listopadzie br.

Jelenia Góra – więcej ułatwień dla podróżnych

Na stacji w Jeleniej Górze już od lipca przebudowane są dwa perony: nr 3 i 4. Mają nową nawierzchnię, na peronie nr 3 odnowiono wiatę oraz zadaszenie zejścia z peronu 4. Obiekty są wyposażone w nowe oświetlenie i nagłośnienie. Podróżni już korzystają z nowych ławek i tablic informacyjnych. Przebudowane przejście podziemne między peronami 3 i 4 znacznie poprawiło obsługę pasażerów. Będzie jeszcze lepsza informacja. Obecnie trwa testowanie zamontowanych urządzeń dynamicznej informacji dla podróżnych. Prace na stacji koncentrują się przy przebudowie przejścia podziemnego od strony budynku dworca oraz przy modernizacji peronów nr 1 i 2 wraz z przyległymi torami i zadaszeniem peronów. Koszt przebudowy stacji to ok. 24 mln zł.

– Dla pasażerów linii z Wrocławia do Jeleniej Góry kompleksowym efektem prac jest krótki, nawet poniżej 2 h, czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych, m.in. Pendolino relacji Jelenia Góra – Wrocław – Warszawa – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (1203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (1203)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5