Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Powstały nowe perony między Wrocławiem a Jelenią Górą (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
31-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

– Modernizowana przez PKP PLK trasa pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą zapewnia wygodny dojazd do szkół, pracy, na górskie wyprawy w Rudawy Janowickie i Karkonosze. Dolny Śląsk w ostatnich latach zyskał kilkadziesiąt zmodernizowanych peronów – informuje PKP PLK.

PKP PLK na modernizację linii z Wrocławia do Jeleniej Góry przeznaczyły już ponad 400 mln zł. Poprawiła się obsługa pasażerów m.in. na stacji Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Kąty Wrocławskie, Wojanów, Jelenia Góra. Zmodernizowane są przystanki i stacje także na trasach: Wrocław – Rawicz oraz Zgorzelec – Legnica Wrocław – Opole.

W Rudawy Janowickie z nowych peronów

W ramach przebudowy toru na górskim odcinku Marciszów – Janowice Wielkie nie tylko sprawniej pojadą pociągi. Wygodniejszy dostęp do wagonów zapewnią nowe, wyższe perony w Marciszowie, Ciechanowicach, Janowicach Wielkich. Wszystkie mają nową nawierzchnię, lepsze oświetlenie i nagłośnienie. Perony są czytelnie oznakowane oraz wyposażone w siedzenia i tablice informacyjne. Perony w Janowicach Wielkich mają dodatkowo zamontowany system dynamicznej informacji dla podróżnych.

– Poza peronami PLK zmodernizowały m.in. 10 km toru oraz wymieniły 12 rozjazdów. Podniósł się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 9 przejazdach jest nowa nawierzchnia, a 7 ma nowe urządzenia zabezpieczające. Odnowiono też 23 obiekty inżynieryjne, w tym 5 mostów i 4 wiadukty – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zmodernizowany tor i odnowione obiekty pozwoliły na likwidację ograniczeń prędkości. Pociągi mogą pokonywać ten górski odcinek linii z prędkością do 100 km/h. Koszt robót wynosi 51 mln zł (brutto). Prace zakończą się w listopadzie br.

Jelenia Góra – więcej ułatwień dla podróżnych

Na stacji w Jeleniej Górze już od lipca przebudowane są dwa perony: nr 3 i 4. Mają nową nawierzchnię, na peronie nr 3 odnowiono wiatę oraz zadaszenie zejścia z peronu 4. Obiekty są wyposażone w nowe oświetlenie i nagłośnienie. Podróżni już korzystają z nowych ławek i tablic informacyjnych. Przebudowane przejście podziemne między peronami 3 i 4 znacznie poprawiło obsługę pasażerów. Będzie jeszcze lepsza informacja. Obecnie trwa testowanie zamontowanych urządzeń dynamicznej informacji dla podróżnych. Prace na stacji koncentrują się przy przebudowie przejścia podziemnego od strony budynku dworca oraz przy modernizacji peronów nr 1 i 2 wraz z przyległymi torami i zadaszeniem peronów. Koszt przebudowy stacji to ok. 24 mln zł.

– Dla pasażerów linii z Wrocławia do Jeleniej Góry kompleksowym efektem prac jest krótki, nawet poniżej 2 h, czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych, m.in. Pendolino relacji Jelenia Góra – Wrocław – Warszawa – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5