NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[

| inf. pras 04.06.2022 1,2k

Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
fot. PSP
Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
Powstaje kolejowy trenażer państwowej szkoły pożarniczej [zdjęcia[
Zakończyliśmy kolejny etap uzbrajania stanowiska poligonowego ratownictwa kolejowego – poinformowała Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej. Składa się on m.in. z członu EN57.
Nowy trenażer kolejowy ma już tory wyposażone w sieć trakcyjną i w pojazdy szynowe. Peron i tabor pasażerski będą służy do ćwiczeń akcji związanych z uzyskiwaniem dostępu do poszkodowanych. Natomiast do szkoleń z zakresu ratownictwa chemiczno-ekologicznego będzie używany specjalny wagon – cysterna.

Jak podaje Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej, wypadki pociągów, w których biorą udział pasażerowie to rzadkość. Niemniej jeśli już nastąpią, są bardzo trudnym wyzwaniem dla służb, m.in. ze względu na trudny dostęp do poszkodowanych. Stąd konieczność nauki młodych strażaków ratowania życia i zdrowia ludzkiego z wykorzystaniem realistycznej infrastruktury kolejowej.

Do podstawowych przyczyn katastrof kolejowych zaliczamy:
  • uszkodzenie torów, rozjazdów,
  • niesprawne urządzenia sygnalizacyjne,
  • uszkodzenia lokomotyw lub wagonów,
  • uszkodzenia linii trakcyjnej,
  • zderzenie z innymi pojazdami na przejazdach kolejowych,
  • błąd człowieka,
  • warunki atmosferyczne,
  • pożary.
Podczas katastrof pociągów najczęściej dochodzi do:
  • Wykolejenia części lub całego składu pociągu.
  • Zablokowania sąsiednich torów.
  • Uszkodzenia wagonów osobowych lub towarowych połączonego z uwolnieniem materiału niebezpiecznego.
  • Pożaru.
  • Uszkodzenia sieci trakcyjnej.
  • Uszkodzenia torowisk.
  • Zderzenia z pojazdami drogowymi na przejazdach.
  • Zderzenia czołowego taboru trakcyjnego.
  • Starcia bocznego.
  • Najechania na tabor.
  • Spiętrzenia z zakleszczenia taboru.
Utrudnienia występujące podczas prowadzenia akcji w czasie katastrofy kolejowej:
  • Ograniczenie możliwości swobodnego manewrowania jednostkami ratowniczymi.
  • Trudny dojazd do miejsca zdarzenia.
  • Duże odległości od baz ratowniczych.
  • Sieć trakcyjna zawieszona nad torami.
  • Możliwość rozprzestrzenienia się pożaru na pozostały tabor.
  • Duża liczba materiałów niebezpiecznych.
  • Możliwość mylnego odczytania zawartości przesyłek.
  • Słabe zaopatrzenie wodne.
  • Zablokowanie sąsiednich torów.
  • Skażenie toksyczne ziemi, wody, powietrza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Częstochowa (249)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Częstochowa (249)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5