Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć. Jest opóźnienie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć. Jest opóźnienie
Fot. Michał SzymajdaStacja Czachówek Południowy
Rozpoczęcie prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Czachówkiem a Radomiem opóźni się o kilka miesięcy, ponieważ brakuje kompletu dokumentów, na podstawie których można rozpocząć budowę. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację poseł Anny Białkowskiej, która zapytała Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego prace budowlane nie rozpoczęły się zgodnie z planem – „w połowie 2018 roku.”

Taki termin rozpoczęcia inwestycji pomiędzy Czachówkiem Południowym a Warką i pomiędzy Warką a Radomiem zapowiadały PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Niestety na odcinku Radom – Czachówek nie są widoczne prace budowlane, nie są widoczne nawet prace przygotowawcze (…). Czy termin modernizacji tej trasy kolejowej zostanie dotrzymany? – pyta posłanka.

Dlaczego wykonano tylko wycinkę drzew i rozbiórkę jednego peronu?

W odpowiedz na pytania posłanki ministerstwo przypomniało, że planowany termin zakończenia robót zasadniczych przewidywany jest na IV kwartał 2020 r. dla odcinka Czachówek Płd. – Warka i na II kwartał 2021 dla odcinak Warka – Radom. Ale przyznaje jednocześnie, że na razie „zasadnicze prace” nie mogą się rozpocząć i, że na długim fragmencie linii 8 dotąd rozpoczęto jedynie rozbiórkę przystanku osobowego Kruszyna (w maju 2018) i wykonano wycinkę drzew i krzewów w pasie linii kolejowej. To bardzo niewiele. Dlaczego?

– W marcu 2018 r. PKP PLK złożyła wnioski o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Czachówek Płd. – Warka (LOT B). Wojewoda Mazowiecki pozostawił przedmiotowe wnioski bez rozpoznania z uwagi na zakwestionowanie linii rozgraniczających inwestycje – obszaru ograniczonego użytkowania. Obecnie przygotowywane są nowe projekty linii rozgraniczających łącznie z mapami podziałowymi w celu ponownego złożenia wniosków o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji linii kolejowej. Z uwagi na powyższe wystąpiły opóźnienia szacowane obecnie na 4 miesiące w uzyskaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz pozwolenia na budowę dla tego odcinka – przekazał smutną informację Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w MI, jednocześnie informując o powodach braku postępu prac na odcinku Warka – Radom.

W II kwartale 2018 r. złożono część wniosków o wydanie decyzji o ustanowienie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Warka – Radom (LOT C, D, E). Kolejne wnioski planuje się złożyć w III kwartale 2018 r. Przesunięcie terminu złożenia pozostałych wniosków o wydanie decyzji lokalizacyjnych wynika z przedłużających się uzgodnień z organami administracji wodnej dotyczących ustalenia linii brzegowej. Obecnie opóźnienie w uzyskaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla tego odcinka wynosi 2 miesiące – napisał w odpowiedzi na pytanie posłanki minister Chodkiewicz.
Niestety PKP PLK notuje opóźnienia także na innych swoich dużych inwestycjach.

Opóźnienia nie tylko na linii do Radomia

Największe z nich występują na linii nr 7 pomiędzy Warszawą a Lublinem, są też na magistrali E20, problemy występują z wyborem wykonawców dla modernizacji odcinka Poznań – Szczecin. Opóźnienia w stosunku do pierwotnego harmonogramu występują także w związku z przebudową stacji Leszno i E59.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5