NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć. Jest opóźnienie

| Michał Szymajda 25.07.2018 63

Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć. Jest opóźnienie
Stacja Czachówek PołudniowyFot. Michał Szymajda
Rozpoczęcie prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Czachówkiem a Radomiem opóźni się o kilka miesięcy, ponieważ brakuje kompletu dokumentów, na podstawie których można rozpocząć budowę. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację poseł Anny Białkowskiej, która zapytała Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego prace budowlane nie rozpoczęły się zgodnie z planem – „w połowie 2018 roku.”
Taki termin rozpoczęcia inwestycji pomiędzy Czachówkiem Południowym a Warką i pomiędzy Warką a Radomiem zapowiadały PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Niestety na odcinku Radom – Czachówek nie są widoczne prace budowlane, nie są widoczne nawet prace przygotowawcze (…). Czy termin modernizacji tej trasy kolejowej zostanie dotrzymany? – pyta posłanka.

Dlaczego wykonano tylko wycinkę drzew i rozbiórkę jednego peronu?

W odpowiedz na pytania posłanki ministerstwo przypomniało, że planowany termin zakończenia robót zasadniczych przewidywany jest na IV kwartał 2020 r. dla odcinka Czachówek Płd. – Warka i na II kwartał 2021 dla odcinak Warka – Radom. Ale przyznaje jednocześnie, że na razie „zasadnicze prace” nie mogą się rozpocząć i, że na długim fragmencie linii 8 dotąd rozpoczęto jedynie rozbiórkę przystanku osobowego Kruszyna (w maju 2018) i wykonano wycinkę drzew i krzewów w pasie linii kolejowej. To bardzo niewiele. Dlaczego?

– W marcu 2018 r. PKP PLK złożyła wnioski o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Czachówek Płd. – Warka (LOT B). Wojewoda Mazowiecki pozostawił przedmiotowe wnioski bez rozpoznania z uwagi na zakwestionowanie linii rozgraniczających inwestycje – obszaru ograniczonego użytkowania. Obecnie przygotowywane są nowe projekty linii rozgraniczających łącznie z mapami podziałowymi w celu ponownego złożenia wniosków o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji linii kolejowej. Z uwagi na powyższe wystąpiły opóźnienia szacowane obecnie na 4 miesiące w uzyskaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz pozwolenia na budowę dla tego odcinka – przekazał smutną informację Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w MI, jednocześnie informując o powodach braku postępu prac na odcinku Warka – Radom.

W II kwartale 2018 r. złożono część wniosków o wydanie decyzji o ustanowienie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Warka – Radom (LOT C, D, E). Kolejne wnioski planuje się złożyć w III kwartale 2018 r. Przesunięcie terminu złożenia pozostałych wniosków o wydanie decyzji lokalizacyjnych wynika z przedłużających się uzgodnień z organami administracji wodnej dotyczących ustalenia linii brzegowej. Obecnie opóźnienie w uzyskaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla tego odcinka wynosi 2 miesiące – napisał w odpowiedzi na pytanie posłanki minister Chodkiewicz.
Niestety PKP PLK notuje opóźnienia także na innych swoich dużych inwestycjach.

Opóźnienia nie tylko na linii do Radomia

Największe z nich występują na linii nr 7 pomiędzy Warszawą a Lublinem, są też na magistrali E20, problemy występują z wyborem wykonawców dla modernizacji odcinka Poznań – Szczecin. Opóźnienia w stosunku do pierwotnego harmonogramu występują także w związku z przebudową stacji Leszno i E59.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5