NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Posłanka Rozpondek: Częstochowa zyskała na braku KDP

| Dominik Wójcik 10.02.2015 150

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-02-10 09:03:37 Autor: Kflik
---.60.129.178
pociągi Kielce - Opole czekają na uruchomienie.
(2 - 3 pary wystarczą na poczatek, pozostałe mogą być tylko Czestochowa - Opole)

z oległej przyszłości być może sens miałyby Częstochowa - Tarnowskie Góry - Gliwice - (- Kędzierzyn Kożle?) tylko nie wiem czy przez Bytom czy łącznicą.
2015-02-10 09:21:02 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Śmiechu warte. Jaki to olbrzymi wkład w rewitalizację linii kolejowych mają Panie Posłanki i Panowie Posłowie. Jakież znawstwo kolei. Tak naprawdę to te prędkości wcale nie są zawrotne są po prostu normalne takie z przed 25 lat i wszystko. Czyżby rok wyborczy ?
2015-02-10 09:26:28 Autor: haha
---.g-net.pl
Czy państwo parlamendarzyści jeżdżą do Częstochowy pociągami?
2015-02-10 09:44:21 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A kiedy system dynamicznej informacji pasażerskiej w Modlinie? WSTYD!
2015-02-10 10:53:25 Autor: m-no85
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawa dla panów p-osłów, którzy poprzez zaniechanie KDP skazali kraj na kolejowy zaścianek Europy. Jeszcze żeby panowie posłowie ucywilizowali otoczenie wokół dworca nad rzeką Stradomką bo na razie pusto jak dworcu w Koziej Wólce, a jakiś alibi-autobusik kursuje w ponad 200tyś mieście co pół godziny, ale jak mówią ''piechotą zdrowiej''. Przejścia podziemnego lub też nadziemnego brak, a perony bez zadaszenia i leje sie na łeb (niby są wiatki, jak na podrzędnym dworcu), przynajmniej w małej poczekalni ciepło dobrze że mało ludzi korzysta z pociągów to się mieszczą w tej poczekalni. I ten sztuczny, zimny głos zapowiedzi pociągów.... najlepiej wsiąść w pociąg i stamtąd odjechać.
2015-02-10 11:06:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ haha

Powinni płacić za bilet jak wszyscy inni.
Biedni nie są.
2015-02-10 11:08:05 Autor: Kflik
---.60.129.178
@m-no85

zaściankowość jest przez brak połączeń (w cywilizowanych krajach jest wsżędzie takt min 2h, u nas sukcesem jest taki takt na...CMK) i programu modernizacji taboru - jednego na cały kraj by ciąć koszty - a nie przez brak KDP.
2015-02-10 11:40:52 Autor: Rumbabumba
---.centertel.pl
Częstochowa zyskała kraj stracił. Widzę ze zacofanie to zaleta dla naszych (p)osłów.
2015-02-10 11:50:49 Autor: m-no85
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brak nowych linii kolejowych dla przewozów pasażerskich dusi rozwój kolei i powoduje graniczenia przepustowości, trudno sobie wyobrazić że nie byłoby CMK północ-południe(choć zamiast budowy CMK do Trójmiasta wybrano mordernizacje). Teraz CMK-Zachód do Poznania i Wrocławia przez Łódź powinna być priorytetem aby skierować polską kolej na właściwe tory.Protezy to tylko alibi aby nadal chronić lobby paliwowo-drogowo-motoryzacyjne.
2015-02-10 12:37:42 Autor: Małopolanin
---.tktelekom.pl
Dajcie już spokój z tą Łodzią... Kto tam będzie jeździł i po co? Lublin ma zdecydowanie większy potencjał kolejowy niż polskie Detroit.
2015-02-10 14:05:27 Autor: maksio
---.atlanta.hp.com
Zyskała Częstochowa ale straciły Kalisz i Ostrów. Też mi sprawiedliwość!!!!
2015-02-10 14:30:35 Autor: IM&ZB
---.8.232.254
Kto oprocz poslow wie,ze z Czestochowy mozna pojechac w rekorowo krotkim czasie do Warszawy, Krakowa czy Wroclawia? W zasadzie prawie nikt,bo pekap szczesliwicki woli bawic sie w kampamnie wizerunkowe " widly kontra posejdon" zamiast szturmowac kampania produktowa...

Karnowski i Cizkowicz...wasze oczy nie sa hipnotajzing:-) Nie jestescie tapmadl i inne maslaki...do promowania jest oferta icowa...
2015-02-10 14:47:34 Autor: najwyzszy80
---.opole.hypnet.pl
Linia zrewitalizowana, ale jeszcze trzeba zrewitalizować Koleje Śląskie. Bo KŚ w obecnym kształcie nie są zainteresowane wożeniem ludzi tam gdzie ludzie chcą jeździć i są nowe dobre tory. Zainteresowane są za to braniem dotacji.
2015-02-10 15:42:46 Autor: New1987
---.dynamic.mm.pl
Widzę, że antypromotor z pod Łodzi znów szaleje (m-no85). Znawca z Ciebie niesamowity, nawet na oczy nie widziałeś jak wygląda ten dworzec Cz-wa Stradom!
O ile na początku kursowania pociągów wyglądało to dość fatalnie o tyle teraz prezentuje się to coraz lepiej. Sam widziałem będąc na dworcu w piątek 06.02.br. w godzinach 12.30-14 ile osób było zainteresowanych podróżą we wszystkich 3 kierunkach. Z tego względu, że nigdzie (nawet na dworcu Częstochowa Osobowa) nie promuje się połączeń ze Stradomia przez PIC to wygląda to naprawdę dobrze. Oby tylko jeszcze regionalne/osobowe wróciły do Opola i Lublińca, a także do Kielc i Lublina (osobowe i dalekobieżne)wtedy będzie już w pełni satysfakcjonujące.
2015-02-10 16:37:54 Autor: krol_prus
---.adsl.inetia.pl
@malopolanin - Detroit szukaj sobie w Krakowie.
2015-02-10 16:49:40 Autor: m-no85
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
new1987
Musiałem sie poświęcić i obejrzeć pustynie Sztradom bo miałem bilet na pendolino do Warszawy wykupiony.
2015-02-10 17:31:10 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Dwie godziny z Częstochowy do Warszawy powinno się jechać wiedenką. Obyłoby się bez tego cyrku na Stradomiu.
2015-02-10 19:26:13 Autor: New1987
---.dynamic.mm.pl
Heheheh .. :D
"Musiałem sie poświęcić i obejrzeć pustynie Sztradom bo miałem bilet na pendolino do Warszawy
wykupiony."
Tak wrzucasz na ten Stradom i wyzywasz że nic tam nie jeżdzi, a okazuje się że sam z tego korzystasz .. hahahahha ;]
Udany jesteś !
A tak apropo to jak byś nie zauważył to na tym dworcu znajdują się wiaty i to całkiem stabilne.
2015-02-10 22:40:07 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Piotr Malepszak:

Cieszę się, że takie spotkanie zostało zorganizowane. Kiedy zacznie się okres lęgowy i dzikie zwierza obudzą się w lasach na odcinka jednotoru od Lublińca do Opola, warto pomyśleć o kompromisie z ekologami i leśniczymi celem jego wygrodzenia. Ufam, że nie wymaga to tony papierów, procedur i lat na decyzje takie i inne (...).

Wygląda na to, że na spotkaniu nie było nikogo z UMWŚ w Katowicach... Jednak poruszono temat połączeń także regionalnych. Wszystko wskazuje na to, że w/w urzędnicy w tym nowy marszałek porozumieją się z ich odpowiednikami w Opolu oraz Zakładem PR w Opolu i wydłużone zostaną REGIO z Opola aż do Częstochowy. To od grudnia minimum! Ciekawe ile par, w jakich godzinach? Na szczęście od Lublińca do Stradomia są dwa tory. A równoległa droga, może i bliżej zabudowań, ale jest stan i natężenie ruchu - katastrofalne! Bezpieczeństwo też, niestety...

1h25min do Kielc. Hmmm... Co prawda UMWŚw w Kielcach i Zakład PR w Skarżysku chętnie puszczają nowe Impulsy jako REGIO, ale jadą one wolno, nawet jak na 1 mechanika - no sorki, ale v130 to powinien być absolutny standard!

Czas podany powyżej ten 1h25min do Kielc, jak i grupa posłów z Jelniej Góry rozumiem, że będzie się biła o min. 3 pary TLK i IC Lublin - Radom - Kielce - Cz-owa Str - Wrocław - Jelenia Góra???

Jak tak to zagłosuje na nich! Nawet jak nie będę zameldowany w Jeleniej Górze!
2015-02-11 00:57:20 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Dajcie już spokój z tą Łodzią... Kto tam będzie jeździł i po co? Lublin ma zdecydowanie większy potencjał kolejowy niż polskie Detroit."
Dane statystyczne i wielu branż konsultacyjnych mówią co innego. Poszukaj, poczytaj a nie bzdury wypisujesz. Też nie przypadkowo Łódź jest miastem z największym budżetem inwestycyjnym za 2014 i na rok 2015 rok.

Do Łodzi jeździ coraz więcej delegacji firm BPO (problem polega na tym, że trzon delegacji odbywa się za pomocą samochodów po A1, A2, S8, z powodu katastrofalnej oferty kolejowej - poza Krakowem po CMK), czyli sektora średniej półki który byłoby stać na ewentualny pociąg KDP, a już szczególnie w 2030 roku...
2015-02-11 01:02:27 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
@mathewicforum

"Czas podany powyżej ten 1h25min do Kielc, jak i grupa posłów z Jelniej Góry rozumiem, że
będzie się biła o min. 3 pary TLK i IC Lublin - Radom - Kielce - Cz-owa Str - Wrocław - Jelenia
Góra???"

--

Tutaj to najwyżej jedna para TLK na szrocie, IC będzie na Dartach.
2015-02-11 05:00:40 Autor: takitam
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]: komentarz niezwiązany z tematem
2015-02-11 06:51:00 Autor: kamil20
---.dynamic-ra-1.vectranet.pl
szkoda ze nie 140km/h na 160 to bylo by na maxa efektywne w dluzszej perspektywie eksploatacyjnej
2015-02-11 09:28:57 Autor: Oli
---.nsystem.pl
To zamiast powrócić z IC Wawel do Krakowa właśnie przez Czestochowę to wogole zlikwidowali pociag.
2015-02-11 22:09:02 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Oli:
"To zamiast powrócić z IC Wawel do Krakowa właśnie przez Czestochowę to wogole zlikwidowali pociag."
Wawel = GOP.
2015-02-12 00:26:55 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Oli:
"To zamiast powrócić z IC Wawel do Krakowa właśnie przez Czestochowę to wogole zlikwidowali pociag."
Słusznie Bozia Ci napisała. Dodam tylko, że DB wręcz kazało PKP IC i PLK zawsze trasować EC Wawel przez GOP, ale i Kędzierzyn! Zawsze!
2015-02-12 10:43:17 Autor: kl
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Potencjał tej linii należy lepiej wykorzystać.
Można w końcu spróbować uruchomić pociągi Lublin - Kielce - Częstochowa Str - Poznań, a dla mikoli krótki TLK: Przemyśl - Sandomierz - Skarżysko - Kielce - Częstochowa Str - Poznań, przynajmniej do czasu zakończenia prac na E30 (czyli ze 2 lata).
No i Regio. Czas jazdy 2h jest czasem dobrym, ale brakuje pociągów przyspieszonych na tej relacji, które by osiągnęły 1:40 (rano i wieczorem).
Oczywiście problemem będzie wbicie towarowych, jest ich w tym rejonie dużo, ale te rejony ciągle mają mało połączeń.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5