Nowa wersja Portalu Pasażera PKP PLK na stałe zastąpiła poprzednią, jeszcze wczoraj równolegle dostępną. Prezentacja rozkładu jazdy jest bardziej przejrzysta, działanie szybsze, widok strony dostosowany do wielkości ekranu – chwali się zarządca infrastruktury. Nowa wersja jest przygotowana dla osób niewidomych i korzystających ze stron www tylko za pomocą klawiatury.
Portal Pasażera ma nową szatę graficzną i formę prezentowania danych. Podkreślone zostały informacje niezbędne dla podróżnego. Serwis gwarantuje odbiorcom dostępność do wszystkich funkcjonalności. Dzięki wyborze przycisku „Infotip” można uzyskać opis każdego elementu strony. Zainteresowani szczegółowymi danymi znajdą je w odpowiednich zakładkach. Portal Pasażera ma także wersję anglojęzyczną.
Dla osób z dysfunkcją wzroku przygotowana została specjalna kontrastowa wersja serwisu. Portal dostosowany jest także do potrzeb osób niewidomych i poruszających się po stronach www przy pomocy klawiatury. Serwis jest w pełni obsługiwany przez programy czytające – spełnia wymogi UE oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (WCAG).
Portal czytelny jest na każdym ekranie i urządzeniu. Serwis został przystosowany do działania na ekranach o różnych rozdzielczościach oraz w przeglądarkach mobilnych. Możliwe jest planowanie podróży na smartfonach w dowolnym, dogodnym powiększeniu. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, nawet na małych ekranach można wygodnie sprawdzić informacje dotyczące podróży.
Nowa wersja wyszukiwarki daje użytkownikowi możliwość konfiguracji szybkich połączeń. Można zapisywać swoje ulubione relacje i mieć do nich dostęp bezpośrednio na głównej stronie serwisu. W górnej części portalu, z każdego poziomu działania, dostępna jest funkcja Znajdź pociąg. Podróżny wybiera odjazdy i przyjazdy z danej stacji oraz godzinę.
Aplikacja mobilna też w nowej odsłonie
PKP Polskie Linie Kolejowe obecną wersję Portalu Pasażera testowo udostępniły już w marcu 2018 r. Od tego momentu, gdy podróżni mogli korzystać z jednej lub drugiej odsłony, zbierano i wykorzystano uwagi użytkowników. Obie odsłony funkcjonowały równolegle do 14 maja br.
Jeszcze w tym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe mają udostępnić w Google Play oraz Apple Store nową aplikację mobilną z rozkładem jazdy pociągów o nazwie Portal Pasażera. Zastąpi ona aplikację Rozkład Kolejowy. Nowa wersja, zgodna z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych WCAG, będzie posiadała szatę graficzną oraz układ funkcji podobny do nowej odsłony serwisu. Podobieństwo strony www oraz aplikacji mobilnej ułatwi planowanie podróży pociągiem – zapowiada zarządca infrastruktury. Według wcześniejszych zapewnień, miało to się stać w kwietniu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.