NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Sześć ofert na odcinek Opole – Kluczbork

| inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 18.10.2016 544

Sześć ofert na odcinek Opole – Kluczbork
Poprawa komunikacji kolejowej na OpolszczyźnieFot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe planują prace na ponad 42-kilometrowym odcinku Opole – Kluczbork. Wczoraj otwarto oferty w przetargu na dokumentację przedprojektową.
Zarządca infrastruktury ogłosił niecałe dwa tygodnie temu przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji linii nr 301 i 293 na Opolszczyźnie. Inwestycja umożliwi przede wszystkim skrócenie czasu podróży dzięki podwyższeniu prędkości jazdy pociągów między Opolem a Kluczborkiem.

Inwestycja obejmie przebudowę peronów na stacji Jełowa i przystankach kolejowych: Opole Gosławice, Kotórz Mały, Osowiec Przystanek, Kały, Laskowice Oleskie, Tuły, Bukowo i Borkowice. Obiekty będą podwyższone, dostosowane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się i wyposażone w elementy małej architektury, jak wiaty, ławki. Będą też lepiej oświetlone i oznakowane. Na trasie wymienione zostaną wyeksploatowane tory i wyremontowane obiekty inżynieryjne. Prace podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i zwiększą niezawodność transportu kolejowego.

Szczegółowy zakres prac określi dokumentacja przedprojektowa. Zadanie pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 301 i nr 293 na odcinku Opole – Kluczbork” ma być finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. W Krajowym Programie Kolejowym na inwestycję przewidziano 53 mln zł. Będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”.


mat. PKP PLK

Na Opolszczyźnie w ramach projektów RPO zaplanowano również rewitalizację linii z Opola do Nysy i z Nysy do Brzegu. Prace na wszystkich liniach obejmą łącznie ponad 100 km linii i usprawnią komunikację kolejową w regionie. Wspólnie ze zmodernizowanymi odcinkami m.in. Opole – Wrocław, Opole – Strzelce Opolskie, Opole – Częstochowa zapewnią lepsze podróże w obrębie województwa i trasach dalekobieżnych.

Obecnie PLK na trasie z Opola do Kluczborka remontują cztery mosty w miejscowościach: Osowiec, Laskowice Oleskie, Zawada i Kolonia Gosławicka oraz modernizują most położony w stacji Kluczbork. Efektem prac będzie likwidacja ograniczeń prędkości i sprawniejsze podróże.

Aktualizacja: PKP PLK otworzyło oferty w przetargu na dokumentację

W poniedziałek, 17 października PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji linii nr 301 i 293. Zgłosiło się sześć podmiotów: Multiconsult z ceną 898 tys. zł brutto, terminem wykonania 245 dni oraz skróceniem realizacji I części II etapu o 20 dni; Scheessler-Plan 696 tys. zł, i odpowiednio 260 dni, 5 dni) Safage (1,14 mln zł, 263 dni, 2 dni); BBF (1,2 mln zł, 245 dni, 20 dni); WYG (856 tys. zł, 265 dni, 20 dni) oraz IDOM (1,5 mln zł, 245 dni, 20 dni).

Na realizację przeznaczono 1,045 mln zł brutto. Wszystkie firmy zaoferowały te same warunki płatności, co jest ostatnim kryterium wyboru wykonawcy. Zarządca infrastruktury obecnie bada oferty.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opole (172)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opole (172)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5