NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ponad kilometrowe dojście do Gdańska Głównego od strony PKS. Pomoże ZTM

| Michał Szymajda 04.02.2019 39

Ponad kilometrowe dojście do Gdańska Głównego od strony PKS. Pomoże ZTM
Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl
PKP PLK rozpoczęło najważniejszą fazę przebudowy gdańskiego dworca głównego. Niestety w związku z nią znacznie pogorszy się dojście do dworca od strony PKS. Miasto Gdańsk wzięło sprawy w swoje ręce i podstawia z tej okazji autobus.
Wykonawca przystępuje do kolejnego etapu prac. Przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto – perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

Poważne utrudnienia od 4 lutego

4 lutego została zamknięta część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec. To jedyne dojście na perony stacji kolejowej od strony dworca PKS. Jest bardzo oblegane, dlatego każda zmiana organizacji ruchu powoduje tu spore kłopoty.

– Niestety, nie ma możliwości pozostawienia choćby części przejścia dla pasażerów w tym miejscu, z uwagi na bardzo duży zakres prac. Budowa obejmie w tym miejscu płytę stropową – mówi Martyn Janduła, z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko. O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

To jednak oznacza, że podróżni, którzy zechcą dojść na pociąg od strony PKS, będą musieli pokonać, w najlepszym wypadku, ponad 1100 metrów. Taką drogę pokonać będą musieli również niepełnosprawni.

W dotarciu na dworzec pomogą autobusy. Nie będą jednak bezpłatne

PKP PLK zapewnia, że każda zmiana w organizacji ruchu na dworcu i w jego okolicach konsultowana jest z urzędem miasta. Tak było i tym razem, jednak na nasze pytania o możliwość uruchomienia autobusów, które dowoziłyby pasażerów spod PKS pod budynek dworca oddalony obecnie o ponad kilometr, nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Jednak takie autobusy będą.

– W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy – przy wyjeździe z dworca PKS – czytamy w komunikacie ZTM Gdańsk.

Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut. Autobus nie będzie jednak bezpłatny.

PKP PLK zapewnia, że zasadnicze prace przy przejściu zakończą się w kwietniu. ZTM Gdańsk zakłada wydłużenie autobusów 189 aż do maja.

Podróżni w Gdańsku Głównym korzystają już z nowego, wyższego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5